Bukefalos 28 år!

Bilder på min Freeform!

ja fast de sadlarna är itne uppbyggda på samma sätt...freeformsätet är smalare än fitformens...
 
Hej
Tycker ocskå att den ser väldigt skön ut, ser ganska djup ut i sittsen också.
Vilken skillnad det kan vara när man ser en sadel på hästen och om man ser samma sadel utan häst.
Hur lång tror du den är från framkant till bakkant?
M vH M
 
Vad djupt skålat sätet ser ut... Säkert att man inte tar i fram- eller bakvalvet när man sitter utan stigbyglar med lååååånga ben?
 
hur lågn kan den vara....hum...ska mäta den om jag kommer ihåg...*ler* svårt att göra en gissning!
 
den är mycket lättare än en vanlig sadel...kanske hälften av vikten uppskattningsvis! Sadel, padd och frakt gick på 10.000 kr...den är värd vartenda öre!
 
Ser ut att ligga ganska högt över hästen, i alla fall på den första bilden. Hur är det med järnet fram, kan man byta det själv? Vad kostar järnen?

Den ser jättefin ut! Men jag är lite tveksam till ullundersidan, är rädd att en sadel med ull under glider mer än en med tex skinn eller mocka... :confused: Min häst är ganska så rund och har inte mycket till manke.

Jag ska köpa en bomlös sadel till min häst men jag har sååååå svårt att bestämma mig vilken typ jag ska ha!! :crazy:
 
Ja det kan jag tro, den ser urskön ut!
Har bara hört positivt om den från folk som har den eller ridit i den! :)
 
jag upplever itne att den glider....järnet byts enkelt ut då den fästs med kardborreband. på vår svankiga saddlebred ligger den itne helt bra...där glider den oftast fram men känns itne som om henens rörelser hindras....ingen bom som kan ligga o ge tryck
 
vilken storlek har du på sadeln?
Har du något kort på hur hästen ser ut utan sadel?

Någon som har kort på en Freeform som är riden i ett tag? Sadlar brukar ju ändra sig ibland, efter ett tag..
 
Våran Torsion ser oxå ut att ligga högt över hästen men jag upplever inte det som nåt problem.

Ponnyn är rund över ryggen men nästan ingen manke och sadeln glider ingenstans på henne. Använder bara padden under och inget schabrak.

Torsion har nån modell med mocka på undersidan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 871
Senast: Therese1988
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 675
Senast: verser
·
Hästvård Hej, Hästen fullt frisk i övrigt men emellanåt de sista dagarna har han svullnat upp o blivit hård vid kinden.Ej öm. Se bild. Ingen...
Svar
8
· Visningar
1 415
Senast: FUNNY
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5
  • Förstoppning hos liten bebis

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp