[ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

Tagliabue

Trådstartare
.. denna ponny? Tänkte främst på hur hon är musklad :)

22sept002.jpg


22sept007.jpg


22sept006.jpg


22sept005.jpg


22sept003.jpg
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

Det ser ut som hon har nån typ av skada (gropen) i höger lår och avlastat och tagit ut det på vänster. Hon borde ha sämre bakbensaktivitet i höger bak?

Har hon skadat musklerna i något trauma (olycka, halkat i hagen?) eller?

Lite svårt att uttala sig när man inte satt fingrarna på det iofs. :D
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

Det ser ut som hon har nån typ av skada (gropen) i höger lår och avlastat och tagit ut det på vänster. Hon borde ha sämre bakbensaktivitet i höger bak?

Har hon skadat musklerna i något trauma (olycka, halkat i hagen?) eller?

Lite svårt att uttala sig när man inte satt fingrarna på det iofs. :D

Hon trampar på rätt dåligt med höger bak ja, faktum är att vi har haft ett rent h*lvete med att få ordning på bakdelen, nu när vi börjar få rätsida på den så konstrar allting annat .. :grin:

Jag vet inte om hon har gjort något i hagen, har hon säkerligen, hon har stått på ett gymnasium i ca 5 år, och jag har haft henne i 1 år, och hon har haft den där hm .. "utbuktnaden" redan innan jag tog henne, men fick det förklarat av en massör vad det var för ngt, bara det att jag inte minns vad ... :o
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

ingen häst mår bra av att vara tjock, kanske skulle göra något åt det istället för att :grin: mot mig?

bakdelen, ja den är rund? inga synliga muskler vad jag kan se. F ö håller jag med ghost.
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

hästen ser omusklad ut & tyvär tjock.

håller med om att hästen mår inte bra av fetma. samma sak gäller väl ponny som det gör med stora hästar.
ang. gropen där.. håller med ghost & *gotlandsrusset* till fullo

ser jämnställd ut i korset, dock kanske lite för vid fram ? har ingen aning om hur ponnytravare ska se ut
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

Ni har rätt i att TS ställer världens svåraste fråga när det gäller att se muskler på ett russ då de ofta är i överhull. Men vilket russ håller sig slimmad så här års? Samtidigt tycker jag det är synd att många har sina russ så tjocka eftersom det faktiskt påverkar prestationen... (om de nu funkar vilket TS häst inte verkar göra)

Gropen är rätt stor vilket tyder på att det är en rejäl muskelskada hon haft.

Troligen har muskeltrådar slitits av och i vissa fall kan det ge en permanent rörelsestörning speciellt med en så stor grop. Jag vet ju att TS har haft problem med aktionen på ponnyn.

Jag har en häst i stallet som slitit sönder muskeln bredvid svansen så att det blev en liten grop och där har faktiskt gropen minskat, men det har varit mängder av massage som lagt grunden till förbättringen. Jag tror att vi började med 5 behandlingar under en treveckorsperiod för att sedan gå ner till en gång i veckan och numera jobba igenom henne ungefär en gång i månaden. Vi påbörjade "projektet" i början av december.

NU börjar hon ens försöka att fatta vänster galopp efter 9 månader!!!
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

Ni har rätt i att TS ställer världens svåraste fråga när det gäller att se muskler på ett russ då de ofta är i överhull. Men vilket russ håller sig slimmad så här års? Samtidigt tycker jag det är synd att många har sina russ så tjocka eftersom det faktiskt påverkar prestationen... (om de nu funkar vilket TS häst inte verkar göra)

det är inget svårt att hålla russ slimmade året om. Jag har har russtravare och ingen av dem va speciellt överviktiga. Med rätt träning och foderstat så funkar de super. Vilja.

Tycker inte det är en ursäkt att de är ponnier. Då får man väl träna mer då?
(Delvis knapplån då du inte fullt ut ursäktar att de är en ponny)
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

Skärp dig...

Tur att du skrev delvis KL, hur folk sköter sina hästar är upp till dem. Jag valde medvetet att inte säga vad JAG tycker om feta ponnyer, vilket jag faktiskt har en mycket bestämd åsikt om.

Det finns en anledning till att feta snabbloppsponnyer inte hänger med.

Var skrev jag att det var svårt att hålla russ slimmade? Jag syftade på att en del har gått på bete och alla inte inser att en icke övergödd ponny tävlar bättre.
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

Instämmer... :D

Det jag funderar på angående ponnyn är om det blivit någon förbättring av behandlingarna eller om hon går och blir halt i andra ben med jämna mellanrum, t. ex. Vänster fram?
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

ponnyn ser även uttåad ut fram. Svårt att se med boots på. Men ser tecken på det även i bak. Dock måste det inte vara ett problem. Min ena ponny va uttåad fram, hon va även trång mellan frambenen vilket inte var till hennes fördel. Hon kunde dock gå under 2 minuter ändå. Men jag vet inte, underlättade om ägaren/hon som la in bilderna kunde svara.
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

Det kan ju också vara så att den är omusklad mellan bakbenen så den är trång bak.

Min bästa var också skapligt utåttåad. :p
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

Jag vet mkt väl att hon är tjock .. det är inget som behöver påpekas :grin: Bad om kommentarer om hennes bakdel .. :grin::devil:

Ursäkt men de gjorde du inte, du fråga hur hon var musklad å ser man då en stor mage de första man gör tänker man "dåligt musklad", eller iaf jag.. så slita :mad: på folk som svarar vad de tycker på dina kort!
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

När jag postade den här tråden väntade jag mig inte att få dumma kommentarer om att min ponny är tjock, jag är mkt väl medveten om det! Och det finns en anledning till att hon är tjock som jag inte kan göra så mkt åt, förutom att träna mer, men det finns andledningar till det med som jag inte tänker dra upp här .. verkar ju bara få skit för allt man säger.

Tack Ghost för det lilla du sa, du har rätt i det du säger, har haft stora problem med denna ponny, och den där gropen du pratade om, var det ungefär något sånt där massören sa hade hänt.
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

Jag kan ju säga så här .. jag har haft mkt problem med denna ponny, hon har varit halt, har travat orent, har haft ont i ryggen, låsta bogar osv.

Allt känns dock som att det verkar gå framåt nu, det jag ville med en här tråden var att höra om ni kunde se någon skillnad i dom olika sidorna, om hon var mer musklad på ena sidan eller dylikt. Jag ville inte ha kommentarer om hur fet hon är!

Jag vet att hon är rund, problemet är bara att hon delar hage med ett varmblod som äter mkt mer än vad ponnyn ska göra, och problemet är att när ponnyn ätit klart sitt hö så går hon till varmblodets hö, som är så dum att hon tillåter att ponnyn äter från sitt hö. Så hon får i mer hö än vad som ska ha. Jag kan inte byta hage då det inte finns någon ledig (en finns, men där är det hur mkt gräs som helst då ingen gått där i sommar), och dom andra hästarna är också stora hästar som äter lika mkt hö. Jag har inte tränat lika mkt pga starterna, men jag kanske borde ha gjort det, sedan är det andra saker som har satt lite käppar i hjulet under sommaren ...

Vill ni kanske ha henne så slimmad som hon är på dessa bilder?
(Från våras)
32402_1208894034.jpg

70125_1208893958.jpg

81797_1208893591.jpg

44561_1208893599.jpg

16355_1208893573.jpg
 
Sv: [ Bildtråd ] Vad tycker ni om ..

På de sista bilderna är hon jättefin. Nästa gång du postar tråd får du väl helt enkelt säga vad du inte vill ha kommentarer om då. Så slipper det bli såhär. Det första jag såg va att hon är tjock. Ser inga muskler öht. Du skriver : Vad tycker ni om denna ponnyn. Tänker FRÄMST på hur hon är musklad. Alltså säger du ingenstans i första inlägget att du BARA vill veta hur hon är musklad. Ska jag gissa mig fram på vad jag får skriva och inte skriva?
 

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
599
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
981
Senast: tott
·
Kropp & Själ Vad är era erfarenheter med magkatarr? Fick mitt första magkatarr här idag och smärtan och hela situationen som uppkom när det kändes av...
2
Svar
30
· Visningar
2 740
Senast: CaisaCax
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
493
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp