Bukefalos 28 år!

BioGlucomin

T

Thindra

Har fått tips om att ge detta till min hund som är 9år och lite små stel. Hon är seniorbesiktigad och har inga andra fel än just lite ålderstelhet, F.Ö. är hon pigg och glad.

Men hur ska man ge preparatet? Nu har hon fått en burk biofarmabs BioGlucomin vilket har varit 50dagsgivor. Den är nu slut. Ska man göra ett uppehåll då? Vet att om man ger glucomin till männsikor, så ska man ta en omgång, sedan ska man ha ett uppehåll.

Är det samma för hund? Hur långt ska uppehållet isåfall vara?
 
Sv: BioGlucomin

Det är inte riktigt samma sak tror jag, försökte googla runt då jag har en svag aning om att vissa av dess ska man fortsätta med och ge halva dosen eller bara ge en dag i veckan!
 
Sv: BioGlucomin

Jag trodde det var samma sak, bara olika namn. BioGlucominen jag gett hunden är fårn biofarmab och är bara till hundar. Det är säkert samma sak i man ger till hästar också, lite olika styrkor kanske. Tyvärr har biofarmab INGEN information hur länge man ska ge perparatet, eller om man ska ha uppehåll. det ända jag har att gå efter, är att människor ska ha uppehåll.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: BioGlucomin

Min kompis hund äter det, dom gör absolut inget uppehåll alls...Skulle dom göra det skulle hunden bli halt/stel efter några dagar (ledproblem). Och det är ju ganska onödigt att den ska bli det.
 
Sv: BioGlucomin

Vilken sort äter den hunden? Är det en vet. som rek. dem att ge hunden preparatet och den doseringen?
 
Sv: BioGlucomin

Det är inte ens olika styrkor, bara mycket mindre förpackning till högre pris.... Finns på G-gården

Tipset är alltså att gå till hästhyllan!
 
Sv: BioGlucomin

Du råkar inte veta hur man ska ge det, ang. uppehåll el. ej? Min hund har ju inte artros, hon är bara åldersstel, framför allt när hon legat still ett tag. Eller är artros bara stelhet?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 108
Senast: KAROLIJNAH
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 594
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 552
Senast: MML
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp