Bukefalos 28 år!

Blandras Bordercollie- Golden

Sv: Blandras Bordercollie- Golden

Jag har inte längre tyvärr, hon fick en hjärnbödning och dog 9 år gammal. :cry: Det är ung. 11 år sedan nu.

Det absolut bästa hund jag någonsin haft och kommer att få, hon hade borderns arbetsglädje men goldens coolhet, jobbade vi gav hon 100% och jobbade vi inte la hon sig och sov. Jag hann starta en lk1 innan jag fick barn och inte hann med henne fullt ut och fick grönt kort till lk2 direkt. Sedan blev det tyvärr aldrig något mer tävlande.

Drömmen är väl att få till något liknande igen men BC blandningen (BC/ Collie) jag har nu är alltför förarvek, blir bara låg när vi jobbar och busar jag upp henne försvinner hon i atomer istället... Bara svart eller vitt, hade önskat lite gråzon. Det är svårt när man inte kan korrigera alls utan att hunden lägger sig platt. Folk som inte vet tror väl att hon fått stryk... :angel:
 
Sv: Blandras Bordercollie- Golden

Roligt att höra om din förra hund. Alltså att hon var så himla bra! Såg kombinationen på nätet, och kände att det där låter som exakt det man vill ha!!

Apropå din nuvarande hund.:D Jag har 2 hundar själv, border collie och border collie/spanielmix. Snacka om att de kan det här med kroppsspråk.... Sen är det ju inte alltid de menar så mycket med det. De lär sig ju kvickt att obehag slutar om man blir en blöt pöl. För att sen genast en nanosekund senare fortsätta busa:D
Men som sagt, ibland ser det ut som att de alltid får stryk 5 ggr /dag, om man bara tolkar deras minspel/kroppsspråk.:cool:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej är 16 men fyller 17 tänker skaffa mig en valp när jag blir 18 men vill hitta ett bra kennel nu. Bor i Norrbotten och går på ett...
Svar
6
· Visningar
884
Senast: Vovve
·
Hundträning Hej. Min precis fyllda 1-åriga golden retriever har de senaste veckorna fått en sån enorm jaktlust, innan har hon kunnat gå förbi...
Svar
14
· Visningar
1 021
Senast: Runan
·
Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Yoshi 14 veckor golden, verkar vara överkänslig mot fästingens saliv. Han får stora bulor där fästingen satt sig, och en blev av liten...
Svar
6
· Visningar
625
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp