Bukefalos 28 år!

Blir uppringd från USA

R

Raderad medlem 6459

Jag har vid tre tillfällen de senaste två veckorna blivit uppringd av tre olika amerikanska nummer. Två gånger kunde jag inte svara och nu såg jag igen att någon ringt.

När jag googlar får jag inte fram nåt. Är det någon som vet något liknande hitta.se el dyl fast för USA?
 
Jag svarar aldrig på utländska nummer, i allmänhet är det såna där skumma samtal som kostar en massa pengar. Är det nåt viktigt så utgår jag ifrån att de skickar sms eller liknande om jag inte svarar.

På senare tid har jag fått en del samtal från Schweiz, som jag heller inte svarar på - de beror på att jag var intresserad av studier utomlands för dottern, men inte längre (inte med dem) så jag är inte intresserad.
 
@Lena Furberg Inte jag heller! Känns säkrast att låta bli.

Blev bara nyfiken på vem det är som ringer men det lutar väl åt nån sån där Microsoft-scam gissar jag?
 
Både maken och jag har de senaste veckorna blivit uppringda av nummer med landskod Kanada. Eftersom maken har släktingar där trodde vi först att det var någon av dem, men ingen av släktingarna kände igen numret. Så det är väl någon typ av scam, vi svarade inte och har blockat numren.
 
Både maken och jag har de senaste veckorna blivit uppringda av nummer med landskod Kanada. Eftersom maken har släktingar där trodde vi först att det var någon av dem, men ingen av släktingarna kände igen numret. Så det är väl någon typ av scam, vi svarade inte och har blockat numren.
Ah, väldigt likt som för mig alltså! Förutom att jag får samtalen från USA.

Jag tänkte också blogga men de ringer från olika nummer varje gång.
 
Har i USA ar det ganska vanligt med "telemarketing" samtal trots att man star pa "inte ringa" listan.:rage: Nu har jag kvar mitt telefonnummer fran ostkusten och har ett South Carolina riktnummer och telemarketer skickar som regel samtalen genom omraden som stammer med riktnummer och via det omrade innom riktnumret som telefonnumret anger, sa jag kan bara ignorera alla okanda samtal med det riktnumret.
Tack och lov! Men rent generellt svarar jag inte i telefonen om jag inte vet vem som ringer.

Canada och USA har samma landsnummer:cautious:
 
Så sjukt störande!

Fast det är ju samma här i Sverige - nix osv är ju helt irrelevant mestadels...

Jag har appen Truecaller sen några år. Tycker den funkar mestadels även om den lägger av ibland och behöver uppdateras manuellt osv... (iPhone) .

När den funkar som bäst ringer det inte ens hos mig, loggas bara i listan på nummer som ringt ... Annars ringer det men varnar att det är Spam...

Utländska nummer tar den dock inte - men jag svarar aldrig om det inte är listat i min adressbok att det är någon av mina utlandsvänner.

Är det ngt relevant mot all förmodan lär ju de som ringer från ngt annat utlandsnummer lämna meddelande :cool:
 
Mina Microsoft-scam-samtal kommer ofta från USA. Har även varit Tyskland, Nederländerna och Litauen. Skulle gissa på det. Är väl nån ny våg. :meh:
 
Jag får samtal från England, svarar inte och blockar så är det lugnt nån vecka och var de fått mitt nr ifrån vette f.n. Är väl nått företag man köpt grejor från som sålt uppgifterna/fått dem snodda antar jag.
 

Liknande trådar

Hemmet Fast varför köper du diskmaskiner som bara har 3 års garanti? Jag har haft två olika märken och båda har 5 år.
Svar
17
· Visningar
300
Senast: Niyama
·
Tjatter Har senaste tiden blivit uppringd av nummer från Belgien. Svarar inte utan trycker bort det hela tiden, vilket gör att de ringer igen...
Svar
13
· Visningar
7 281
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag har gått runt med en klumpkänsla i halsen i snart åtta månader. Har försökt lusläsa i forum men hittar få fall där någon haft det så...
Svar
14
· Visningar
2 027
Senast: lillaP
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp