Bukefalos 28 år!

"Blockhalt" igår, som vanligt idag.. o.O

Annie_92

Trådstartare
Igår när hankatten kom hem så stödde han inte alls på det ena frambenet!:o kollade om det var något under tassen och kände lite på benet, men vi hittade inget så han fick vara inne under natten.(utekatt) Men redan nästa morgon så stödde han och gick nästan helt rent med det f.d skadade benet!:o
Är dom helt enkelt så smarta att även om dom bara är lite skadade, så låter dom bli att gå helt på det skadade benet tills det läkt lite bättre? För om det läker så snabbt som det gjorde i detta fallet, så måste han ju bara varit lite skadad från början?.:s
Mysterium?...
 
Sv: "Blockhalt" igår, som vanligt idag.. o.O

Jag skulle gissa att han hade nån liten sträckning i någon utav musklerna, precis som vi kan få när vi vrickar foten typ.

Då kan dom halta en stund och sen helt plötsligt bli bra =)

Katter är fenomenala på det mesta! Bland annat att återhämta sig snabbt!:)
 
Sv: "Blockhalt" igår, som vanligt idag.. o.O

Dessutom är det ingen större ansträning för en katt att gå på tre ben, jämfört med tex en häst som faktiskt behöver alla fyra för att ta sig framåt på ett vettigt sätt. Därför väljer de säkert att inte belasta benet alls om det gör ont.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 946
Senast: Mkb
·
Hästvård Nu behöver jag tips och råd igen.. I måndags (för en vecka och två dagar sedan) busade min häst till det i hagen, och som resulterade i...
2
Svar
32
· Visningar
4 541
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 783
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Hästen brallade till igår när jag busade runt i hagen med mina två. Hon snubblade till och stampade sig på framhoven. Jag tog då in...
Svar
9
· Visningar
1 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp