Blod i avföringen

astronaut

Trådstartare
Min kompis har en katt som är 9 månader snart.

För 1 vecka sedan var det vinrött blod i avföringen (åt det mörka hållet), hon kollade upp på google och ringde sedan veterinär, De sa: "Hör av dig om det fortsätter".

Efter samtalet så kunde hon inte se blod då hon aldrig såg katten bajsa, men idag såg hon det.

Nu ringde hon vet igen och sa att katten fortf. har blod i avföringen + lös i magen vilket hon inte var när hon ringde först, hon ringde då till vet o de fick en tid Tors eller fredag. Ingen bestämd dag ännu.

Hon ska även ta tre avföringsprover så vet kan kolla efter parasiter, men hur får man tag på avföringsproverna? Bevaka henne hela tiden? Det är 2 katter i hemmet så det är svårt att se vems avföring som är vems.

Någon som vet hur man lättast kan ta dessa prover?
Någon som har varit med om samma?
 
Sv: Blod i avföringen

Det är väl bara att separera katterna, de får väl bo i olika rum tills proverna är tagna.
 
Sv: Blod i avföringen

tack för hjälpen :)

min vän åker iväg med ena katten till sin mamma. Så hon behöver bara ha koll på en katt och då blir det lite lättare :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 402
Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 266
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 470
Senast: solrose00
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp