Bukefalos 28 år!

Blueberrys hus

Sv: Blueberrys hus

KL

Nu har vi lagt nytt golv i hallen.
Det ser lite galet ut rent färgmässigt på den här bilden, men jag lovar att det är snyggt:

2013-12-18-1922_52b1e7fb9606ee745afd843c.jpg


Sockel och foder saknas, det ska vi väl ta tag i under julen. Kanske. Om vi orkar.
Och jag behöver måla om dörrarna. Zzzz...
 
Sv: Blueberrys hus

RUSTA är livsfarligt. Sååå jäkla mycket fint julpynt. Dom hade dessutom ett helt oroligt adventssortiment. Och finaste fejkgranen. Lite dyrare än andra, vi köpte en till jobbet och den var så tät och stor. Disneygranvarning...
 
Hej tråden, det var längesen!

Under våren har vi härjat i trädgården med grävmaskin, alla stubbar är borta och det börjar komma upp gräs där vi har sått. På framsidan har vi gjort en ny parkeringsplats, bytt ut plattorna till grusgångar och fyllt på med stenkross. Tanken är att det ska fyllas på med stenmjöl ovanpå, det känns nog trevligare att gå på :)

På insidan händer det inte så mycket, vi ska byta golv i köket (ÄNTLIGEN!) inom en överskådlig framtid och i förrgår köpte jag en göllig gammal soffa av Hanna Hellquist. :D

10306625_10152967768238761_2803552929009695842_n.jpg


Har bestämt mig för att byta ut stolarna till ett gäng udda sittdon, så de ska lämnas in på auktion i augusti. Skönt ändå.
 
Jag absolut älskade stolarna jag också :love: påminde mig om en matsalsgrupp jag såg på antikrundan en gång, och sen dess har man drömt om något liknande när man flyttar till något tillräckligt stort :love::love:

Tråkigt att du ska sälja dem dock, de såg väldigt fina ut till tapeten :)
 
Hej tråden!

Senaste nytt:
Jag har en bebis i magen, så gästrummet får bli barnrum i stället.
Jag har i princip bestämt mig för den här tapeten:

farg-o-form-moln-tapet-gra.jpg


Och kökets renovering är i startgroparna, ÄNTLIGEN!
Vi vet hur vi vill ha bänkar och lådor och så där, men har egentligen inte bestämt något annat än kaklet. Det blir i alla fall ett kök från Ikea, med luckor/fronter i vitt, antikvitt eller ljusgrått och mycket bänkytor.

Jag kikar på tapeter och har inte riktigt hittat rätt än, men jag gillade den här som jag tejpade upp på prov (med eltejp, hehe)

10606184_10153294415488761_8435339717178793531_n.jpg


(Jag hittade den på Coop bygg av en slump och just nu kan jag köpa fyra rullar för 300 spänn, det är ju så billigt att jag nästan inte kan låta bli...)

När det gäller golv kikar vi på Forbos klickrutor, det vore så himla kul med ett busigt golv! :)
 
Senast ändrad:
Och jag måste ta ett varv ute med kameran i morgon. Ni får inte missa vår nya framsida – helt utan djungel!
Och så har vi renoverat lite fasad :D
 
du bor bredvid lillerud va?
jag o mamma körde förbi där för nån vecka sen och precis när vi kört förbi så tyckte jag att mamma skulle vända för jag hade glömt bort att titta efter ditt hus :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp