Bukefalos 28 år!

Börja rida western?

PonnyMajsan

Trådstartare
Hej! Jag vet inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men jag chansar här;)

Jag skulle gärna vilja testa att rida western men det finns tyvärr ingen ridskola/instruktör inom western i närheten där jag bor. Jag har en egen häst som jag rider engelskt med. Hur ska jag börja? Jag har aldrig ridit western och kan inte mycket om de så det blir nog lite svårt att börja rida western med min häst.
 
Var bor du? Kan rekommendera att åka på en helgclinic. Även utan häst är givande! Det finns många bra DVD-filmer och youtube-clip som man kan börja att titta på för att få en känsla av vad det handlar om. Vilken är din närmaste wras-klubb? Kolla där vad de erbjuder för aktiviteter.
 
Tag kontakt med någon westernklubb i din närhet, de kan säkert tipsa om clinicar eller tränare som du kan åka till.
Jag hade svårt att hitta någon som kunde/ville lära ut western när jag ville byta inriktning, men nu har jag hittat två bra tränare, med hjälp av en klubb och lite eget intresse och engagemang. :)
 
Tack för svaren! Min närmaste wras-klubb är Swedish Western Riders men jag hittade inte en direkt plats där de håller till.
Det skulle vara kul att testa på western innan jag köper westernsadel och annan utrustning, vart eller hur kan man testa på det innan? :)
 
Hej hej. Jag är med i swr. Vi har ingen riktigt hemmaarena utan brukar flytta runt aktiviteterna i hela Skaraborg så alla medlemmar ska ha möjlighet att känna att de har nära :) vars bor du?
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: Nepenthe
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 075
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 388
Senast: Seabaz
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 821
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp