Bukefalos 28 år!

Börja tävla - någon som kan svara på några frågor?

O

Onion

Det första jag undrar över är hästlicensen. Som jag har fattat det så behöver man ingen sån om man bara tävlar på lokal nivå. Rätt?

Det andra jag undrar över är mätningen.
Om man har klassat upp en ponny til häst, måste man ha mätintyg då? Från början alltså.
Saken är den att jag har en islandshäst på 140 cm som jag vill tävla med i "vanliga" tävlingar. Jag är 20 år och ska alltså tävla mot storhästar. Islandshästar har inga mätintyg och jag undar om jag måste ha det från början om jag ska klassa upp honom som häst?
 
Sv: Börja tävla - någon som kan svara på några frågor?

japp det stämmer - du behöver inte ha hästlicens på lokal tävling.

ska hästen tävla som stor häst behöver den inte ha ngt mätintyg.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 193
Senast: Cambrie
·
L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 360
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 395
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 173
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp