Börjes "ponny" hackamore

S

Sweet

Börjes \"ponny\" hackamore

Passar det även till stor häst?
 
Re: Börjes \"ponny\" hackamore

ja om du har ngn som har lite nättare nos ;) :)
 
Re: Börjes \"ponny\" hackamore

Har samma typ (fast från hööks :p) på min arab.. Fast även om han är stor häst så har han ju liten mule. De är dock mkt justerbara. När jag red på ridskolan hade vi ponnyhack på ett av de grövre halvbloden. Kallas väl mest ponnyhack för att de är mildare än de andra (med flätad och tynnre nosdel och längre hävstänger). Ponnyhacken har ju inte heller alltid kedja. Jag har gummitunnel på kedjan
 
Re: Börjes \"ponny\" hackamore

Det står ju att det är storlek "ponny" på det men det ser ju ut att kunna justeras ganska mycket. Har ju inga jättehästar så det ska kanske gå bra med ett sånt. Har en häst som rycker tygeln ur handen på mig så fort jag tar det minsta i henne så jag hade tänkt rida på hackamore i väntan på tandis.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 244
Senast: Badger
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 884
Senast: villhöver
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 878
Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
661
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp