Bukefalos 28 år!

Boj släpen vad tycker ni?

L

little_blondie

Vill helst veta mycket om Classic Boj släpet men givetvis om Boj i allmänhet
Tack
 
Nu har jag inte andvänt någon classic,men väl dom "vanliga" både boggie och med sadelkammare osv.

Jag gillar dom, stabila, hästarna åker bra i dom, sen är dom slygga åxå ju!!
 
Är inte jättehaj på det här med transporter. :smirk:

Men i stallet finns det en boj, vet inte vilken modell men boggie med sadelkammare. Och min häst gillar den iaf, hon kan vara lite kräsen vad det gäller transporter men den tycker hon mycket om, springer på och står snällt där inne.

Iaf så står hästarna bra i den, ljusa och gott om plats för hästen och även för människa vid tränsning. Att bommarna är panikbommar som går att lösa ut från utsidan är ett stor plus enligt mig iaf.

Sen är de ju som sagt rätt snygga med :p
 
Har ett Classic-släp, och det är helt ok. Den största fördelen är ju att det har hög lastvikt. Det är bra med två "skötardörrar" och mattan är "vulkad" på golvet, vilket också är bra. Nackdelen är väl att inredningen är lite "klen". Lutar sig hästarna framåt mot bommen lättar mellanväggen i bakkant till exempel.
 

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej Tycker jag har googlat och googlat, Letar ny transport o h är inne på en beg boj med sadel kammare. Men nu finns det 216 och 220...
Svar
8
· Visningar
1 239
Utrustning Hej! Tänker att det nog finns flera här som äger hästsläp. Vad skulle ni säga att ni uppskattar med ert släp och är det något med ert...
2
Svar
20
· Visningar
1 265
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har äntligen köpt en transport. En Boj från 04. Nu funderar jag över hur vi bäst binder fast hästen. Finns inga uppbindningsringar som...
Svar
4
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp