Bombardera mig med skäl till att inte skaffa katt(er)

@BornAgain jag har följt tråden och mellanåt nickat instämmande och mellanåt ruskat på huvudet men framförallt funderat på vad som kan vara det bästa argumentet jag kan komma på och nu vet jag exakt!

Mina vänner brukar säga att jag kan vara glad att jag har en Pälsfröken (mco) som älskar vatten och inte är någon direkt utmaning med bad, värsta är väl att hon glatt öser vatten omkring sig så fort tillfälle ges men vatten är ju bara vatten så ingen jättestor katastrof :angel:

Nu kommer den tunga anledningen.
När man ska skura lådan och haft i en skvätt vatten (tadaaaaa) och glömmer stänga dörren bakom sig så inser man huxflux att man får helsanera katt vare sig man vill/orkar eller har lust.
Givetvis inte lika skoj att bada på dessa villkor, samtidigt som jag inte var helt laddad och inställd på det.

Päls på möbler, kläder och hårbollar på mattor osv. är ju inte ens argument, utan kallas inredning.
Matstrejk, foderbyte, Pälsvård och kloklippning är inte heller argument utan faller under listan samarbete, tålamod och lite extra gråa hår för människor :o

Lycka till :)
 
Man vågar inte somna? :D

19223025_1332255196870450_9135145629914318307_o.jpg
 
Up säte
Ingen katt ännu - dagmatte håller på att introducera katter i dagsflocken. Vi avvaktar hur det går (plus att löjliga jag vill ha systrarna). Tråkigt nog är de katter vi behöver pga hunden de lätt placerade. Sociala och aktiva
 
Up date (skulle det vara)

Det som händer är att hundens dagmatte också blivit med katter (men då med vuxna katter). Hon berättade det för mig på måndagsmorgon. Och det känns som om en introduktion i taget räcker för hunden. Jag avvaktar således med katterna tills dess att det fungerar med hunden och hans dag-katter (skulle det bli hel-tokigt får jag nog starta tråden Katt 2018)

(och jag satt där med Kattungar i famnen :love: när jag mindes och förstod vad hundens dagmatte hade sagt:arghh: Jag skulle dock gärna ta två av de katter jag mötte först och systrarna är inte utvärderade ännu. Till och med kattungar tenderar att bli "något" istället för "någon" när de är ett större kollektiv)
 
Up date (skulle det vara)

Det som händer är att hundens dagmatte också blivit med katter (men då med vuxna katter). Hon berättade det för mig på måndagsmorgon. Och det känns som om en introduktion i taget räcker för hunden. Jag avvaktar således med katterna tills dess att det fungerar med hunden och hans dag-katter (skulle det bli hel-tokigt får jag nog starta tråden Katt 2018)

(och jag satt där med Kattungar i famnen :love: när jag mindes och förstod vad hundens dagmatte hade sagt:arghh: Jag skulle dock gärna ta två av de katter jag mötte först och systrarna är inte utvärderade ännu. Till och med kattungar tenderar att bli "något" istället för "någon" när de är ett större kollektiv)


Eller lika gärna skaffa hemmakatt samtidigt om hunden ändå ska ha dagkatt. :angel:

:D Gör det som känns rätt!
 
Göra som den bukaren som skaffade en till siames utan att hunden upptäckte det - bara att det var jävlaranamma vad snabbt katten flyttade sig mellan rummen :confused::eek:. Fast i TS fall krävs det nog minst att hemmakatten ser ut precis som dagkatten :idea:.

Det var jag och jag fnissar än åt det. Det funkade omvänt med. När pappas hund var här (också riesenschnauzer) så siameserna bara "stor svart, jaha det är vår" och märkte inte ens de såg dubbelt.

Tyvärr gick det inte att lura på hunden en ragdoll på samma vis. "Matte, den är ullig. Ullig! Ny! Katt!"
 
Det finns miljoner skäl att skaffa..
De jag ser är skäl emot att skaffa är;
- Blir bunden. Om man vill resa, vara borta över helgen, etc. Gäller ju då att skaffa kattvakt.
- Jobbigt när de blir sjuka eller går bort. Kostnader tex vid sjukdom.

Det är väl sånt jag kan tänka på. Saker som att städa katthår, städa kattlåda, kostnader tar jag inte ens upp...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp