Bukefalos 28 år!

Boots vid transport

Houdinie

Trådstartare
Min häst hatar transportskydd så jag har börjat lasta med de skydd han ska ridas i vid framkomsten. Till detta skulle jag vilja ha boots.

Nu till mitt problem:
Han har normalstora hovar, men låg trakt och bred karled. De boots som passar runt karleden blir för höga baktill och de som passar hoven bra stramar över karleden.

Kan jag få tips på boots som kan passa?
 
Sv: Boots vid transport

Eskadrons neopreneboots (eller liknande modell som saknar sömmar längst ner) går att klippa till rätt storlek. Har jag kört på länge.
 
Sv: Boots vid transport

Klipp bootsen=) de gör jag så de passar.

har samma problem, hästen har grova karlleder med minihovar och lågt ner till marken.

Så de som passar runt karlleden är för långa, de som är lagom i höjd går inte runt karlleden!
 
Sv: Boots vid transport

finns också "små" boots som bara är ett par cm långa. osäker på om de fortfarande är i sortimentet men fanns på bla h**ks förut
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
355
Senast: Fiorano
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 411
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 112
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 302
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp