Borsta tänderna

sthu

Trådstartare
Jag ska börja borsta tänderna på alla damer här hemma. Jättebra tror jag, fruktansvärt tror katterna.

Tänkte börja med Maggan, som nyss fått tänderna rengjorda hos veterinär och har konstaterad gingivit. Har köpt barntandborste, kattandkräm och klorhexidingel.
Får jag tag i katten? Nej. Så fort jag tar ett steg mot henne så sticker hon och gömmer sig. Suck. Jag har inte ens packat upp grejerna än, jag vill bara klappa lite först. Icke! Säger Maggan om det. Det var tydligen väldigt traumatiskt att bli lämnad hos veterinären..
Ytterligare en anledning till varför vi måste hålla tänderna rena, så vi slipper allt sånt elände.

Ja ja, jag får väl kämpa vidare.

Era bästa tandvårdstips?
 
Jag ska börja borsta tänderna på alla damer här hemma. Jättebra tror jag, fruktansvärt tror katterna.

Tänkte börja med Maggan, som nyss fått tänderna rengjorda hos veterinär och har konstaterad gingivit. Har köpt barntandborste, kattandkräm och klorhexidingel.
Får jag tag i katten? Nej. Så fort jag tar ett steg mot henne så sticker hon och gömmer sig. Suck. Jag har inte ens packat upp grejerna än, jag vill bara klappa lite först. Icke! Säger Maggan om det. Det var tydligen väldigt traumatiskt att bli lämnad hos veterinären..
Ytterligare en anledning till varför vi måste hålla tänderna rena, så vi slipper allt sånt elände.

Ja ja, jag får väl kämpa vidare.

Era bästa tandvårdstips?
Det är halvt omöjligt att borsta tänderna på Nicke, så jag gör inte det. Med Sune går det bättre, men för att vänja honom var jag tvungen att börja med något mindre än barntandborste, så jag tog tops med katttandkräm på, började med bara någon tand per dag.

Jag har det som ska användas liggande i en skål på soffbordet. Sen när Sune ligger i knät och vi kelat ett tag så sätter jag honom med ryggen mot min mage och börjar lite försiktigt.

Ska jag fånga honom och gå iväg till badrummet med honom, då fattar han och rusar in under sängen och ligger där en halvtimme.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 146
Senast: mackan
·
Katthälsa Har precis börjat borsta tänderna på mina katter och ptja... Det var ju lättare sagt än gjort :meh: Kör på gasbinda och kattandkräm...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: gul_zebra
·
Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 470
Senast: Safir
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp