AI62

Trådstartare
Nu när jag satt i godan ro så blev jag lite sugen på glass så här på fredagskvällen:nailbiting:. Glassarna bara snurrade runt i huvudet. Samtidigt hör jag glassbilen köra in på gatan och upptäcker att melodisignalen är abrupt kapad på slutet. Är det för att det kommit klagomål som störande och att man då fått kortat ner melodin men några sekunder
 
Jag gör glass själv för det mesta
Det är den enda glassen jag äter numera men sen mitt frysblock gick sönder så lider jag av fruktansvärd glassbrist. Det går inte att köpa ett nytt då det utgått ur sortimentet så jag måste köpa ny maskin och de med kompressor, som ju är typ de enda som finns nu, är ju svindyra så jag fegar ur utifall jag inte gillar maskinen.
Vill ha GLASS 🍨
 
Nu när jag satt i godan ro så blev jag lite sugen på glass så här på fredagskvällen:nailbiting:. Glassarna bara snurrade runt i huvudet. Samtidigt hör jag glassbilen köra in på gatan och upptäcker att melodisignalen är abrupt kapad på slutet. Är det för att det kommit klagomål som störande och att man då fått kortat ner melodin men några sekunder
Det finns en stoppknapp för melodin i bilen, om det tex kommer ut någon en bit framför bilen så kan/bör man bryta ljudet av hänsyn.
Mvh körde glassbil i forntiden 😁
 
Det är den enda glassen jag äter numera men sen mitt frysblock gick sönder så lider jag av fruktansvärd glassbrist. Det går inte att köpa ett nytt då det utgått ur sortimentet så jag måste köpa ny maskin och de med kompressor, som ju är typ de enda som finns nu, är ju svindyra så jag fegar ur utifall jag inte gillar maskinen.
Vill ha GLASS 🍨
Jag har ingen glassmaskin. Det går bra ändå. Jag gör min i brödformar. Rör om 1-2 gånger medan de fryses
 
Jag har ingen glassmaskin. Det går bra ändå. Jag gör min i brödformar. Rör om 1-2 gånger medan de fryses
Inte jag heller, men det blir inte riktigt samma perfekta konsistens utan maskin när jag gör det. Men smaken är det inget fel på.

Av de 5 kilo kokosgrädde sonen kom hem med blev en signifikant del glass i olika smaker, choklad (supergod), hallon-vanilj- (supergod), krusbärsglass (gillades bara av undertecknad) samt hallon-vitchoklad-glass. Frysen är fortfarande för full av glass dock, så måste nog planera för lördagsglass igen!

Det är dessutom tokenkelt att göra egen glass på det här sättet även om det kräver lite passning med rörandet.
 
Det finns en stoppknapp för melodin i bilen, om det tex kommer ut någon en bit framför bilen så kan/bör man bryta ljudet av hänsyn.
Mvh körde glassbil i forntiden 😁
Men igår körde hen 3ggr på raken på samma gata med melodin och med abrupt stopp. Lika dant i nästa kvarter, ja det hörs lång väg :banghead:
 
Jag fuskar och vispar i brk kondemserad mjölk, 5 dl grädde och ett par tsk vaniljsocker. Stoppa i låda och frys. Perfekt vaniljglass-substitut!
(I det här landet finns det inte glass att köpa, bara svindyra "glassliknande" produkter...)
Matgeek gjorde en film om fiket i Västerfärnebo som gjorde egen glass gelato :d
 
Ok, tre av årets nyheter testade medan Pressbyrån kör årets halva prisetkampanj: Magnum toffee (lite för menlös), Magnum euphoria Pink lemonade (helt ok men tror inte jag betalar fullpris för den).

Och Triumfglass (tyvärr ej till halva priset) hockeypulver, god men når inte upp till utlovade ”supersalt”. Triumfglass leder helt klart nyhetsligan jämfört med GB och då har jag ändå några lovande kvar att testa av deras sortiment.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 172
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 225
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 254
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 059
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp