Bukefalos 28 år!

BoT nättäcke eller fleece, vad hade ni valt?

engill

Trådstartare
Ja som rubriken lyder, ska köpa en Back on Track-täcke men velar lite om jag ska köpa en nättäcke eller fleecetäcke. Vad tycker ni?
Om jag ska använda det efter ridning vill jag ju hellre ha ett fleecetäcke men det känns lite varmt om man ska använda det på sommaren ...
Hur tycker ni i övrigt att effekten är?
 
Sv: BoT nättäcke eller fleece, vad hade ni valt?

nu har jag inget täcke från BoT, men vill ha...

jag hade valt nättäcket. Då kan du ju, om du känner behov för det, lägga på ett annat över.
Känns som fleecen blir för begränsat så sätt.
 
Sv: BoT nättäcke eller fleece, vad hade ni valt?

Jag har båda varianterna. Jag tycker nog att fleecetäcket är bättre passform på, mer följsamt. Sen är ju inte passformen den bästa på nåt av det. Men nättäcket är ju bättre de varma årstiderna.
Hästen blir mycket bättre i ryggen när han haft täcket på sig. Använder det rätt mycket i sträck ( lösdrift)
 

Liknande trådar

Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 424
Senast: CFrisk
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
913
Senast: Scata
·
Hästvård Har en häst av större kallblodsras som dom senaste åren haft problem med klåda. Han är under fortsatt utredning av veterinär som är...
Svar
17
· Visningar
1 644
Senast: maddie202
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp