Bukefalos 28 år!

Boxer slutar med marksänd TV - vad gör jag nu?

Inte_Ung

Trådstartare
Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut.
Jag har sagt upp abonnemanget.

Först så slutade mitt Tele2 Play (förut Boxer Play) att fungera.
Migrationen mellan Boxer och Tele2 har gått fel och mina konton i båda krockar.
De jobbar på saken sedan över en vecka tillbaka och meddelar glatt att även andra kunder är drabbade.
Jag förstod ju på en gång vad som hade gått fel, men de lyssnade inte på det örat när jag felanmälde.
Samtidigt som jag försökte förklara vad som hade gått fel så fick jag ett mail om att Boxer upphör med marksänd TV.
Så jag behöver nu något som faktiskt fungerar.
Boxer verkar inte vara ett alternativ för mig rent tekniskt då jag varken kan streama eller kommer att kunna se på tv från antenn via dem.

Mina förutsättningar är att vi har fiber med 1000 Mbit/s på det ställe som är mest avlägset beläget och mobilt bredband på det mer centrala stället. Det är vad som står till buds att få förutom Starlink. Tele2 levererar 5G i hög hastighet där IP-Only, GlobalConnect, vägrar ansluta fiber.

Så vad gör jag nu?
Jag vill använda Chromecast av den gamla, enkla modellen och titta på TV1-TV11 samt TLC och MTV.
Vilken streamingtjänst passar mig?
 
Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut.
Jag har sagt upp abonnemanget.

Först så slutade mitt Tele2 Play (förut Boxer Play) att fungera.
Migrationen mellan Boxer och Tele2 har gått fel och mina konton i båda krockar.
De jobbar på saken sedan över en vecka tillbaka och meddelar glatt att även andra kunder är drabbade.
Jag förstod ju på en gång vad som hade gått fel, men de lyssnade inte på det örat när jag felanmälde.
Samtidigt som jag försökte förklara vad som hade gått fel så fick jag ett mail om att Boxer upphör med marksänd TV.
Så jag behöver nu något som faktiskt fungerar.
Boxer verkar inte vara ett alternativ för mig rent tekniskt då jag varken kan streama eller kommer att kunna se på tv från antenn via dem.

Mina förutsättningar är att vi har fiber med 1000 Mbit/s på det ställe som är mest avlägset beläget och mobilt bredband på det mer centrala stället. Det är vad som står till buds att få förutom Starlink. Tele2 levererar 5G i hög hastighet där IP-Only, GlobalConnect, vägrar ansluta fiber.

Så vad gör jag nu?
Jag vill använda Chromecast av den gamla, enkla modellen och titta på TV1-TV11 samt TLC och MTV.
Vilken streamingtjänst passar mig?
Har också dryga 20 år som nöjd Boxer-kund och har inte fått info om att de slutar sända. Och på hemsidan säljer de paketen med marksänd TV som vanligt.

Men skit. Enda positiva är väl att de 200 timmar inspelade programmen nu kommer att kunna nagelfaras när inget nytt kan lagras i min ”hemmastreamingtjänst”.

När stod det att det skulle upphöra?
 
Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut.
Jag har sagt upp abonnemanget.

Först så slutade mitt Tele2 Play (förut Boxer Play) att fungera.
Migrationen mellan Boxer och Tele2 har gått fel och mina konton i båda krockar.
De jobbar på saken sedan över en vecka tillbaka och meddelar glatt att även andra kunder är drabbade.
Jag förstod ju på en gång vad som hade gått fel, men de lyssnade inte på det örat när jag felanmälde.
Samtidigt som jag försökte förklara vad som hade gått fel så fick jag ett mail om att Boxer upphör med marksänd TV.
Så jag behöver nu något som faktiskt fungerar.
Boxer verkar inte vara ett alternativ för mig rent tekniskt då jag varken kan streama eller kommer att kunna se på tv från antenn via dem.

Mina förutsättningar är att vi har fiber med 1000 Mbit/s på det ställe som är mest avlägset beläget och mobilt bredband på det mer centrala stället. Det är vad som står till buds att få förutom Starlink. Tele2 levererar 5G i hög hastighet där IP-Only, GlobalConnect, vägrar ansluta fiber.

Så vad gör jag nu?
Jag vill använda Chromecast av den gamla, enkla modellen och titta på TV1-TV11 samt TLC och MTV.
Vilken streamingtjänst passar mig?
Vi har mobilt bredband och streamar Telia Play, SVT Play och TV4 Play. Använder Chromecast (ingen aning om det är den gamal modellen, men har haft den i ett antal år nu).
 
Har också dryga 20 år som nöjd Boxer-kund och har inte fått info om att de slutar sända. Och på hemsidan säljer de paketen med marksänd TV som vanligt.

Men skit. Enda positiva är väl att de 200 timmar inspelade programmen nu kommer att kunna nagelfaras när inget nytt kan lagras i min ”hemmastreamingtjänst”.

När stod det att det skulle upphöra?
Det stod inget datum i mailet.
Men jag hittade den här informationen på annat ställe.
https://www.bredbandsval.se/tv/marksand-tv

Boxer verkar vara litet hemliga med det.
Kundtjänst reagerade med en skarp fråga om var jag hade hört det.
Och sedan tystnad när jag svarade att jag hade fått ett mail om det.
 
Komplett värdelöst att inte kunna spela in för att titta senare. Jaja, då får man väl spara in de där 300 kronorna i månaden.

Boxer borde ju inte kunna ta eget beslut om att sluta sända de fria kanalerna, utan det bör bara handla om deras betalkanaler.
De fria kanalerna kommer vad jag förstår att finnas kvar som marksänt.
Men det är ju inte Boxer inblandade i
 
Jag har numera fiber, men innan så körde jag mobilt. Streamar all min TV, men jag tittar också mest på samma typ av progrem. Har just nu Discovery plus, Netflix och TV4 play. Använder Viaplay när det programmet jag tittar på sänds, men när det har uppehåll, använder jag inte Viaplay längre.
Köpte en smartTV för ett tag sen, innan dess körde jag Chromecast och det funkade jättebra.
 
Mina förutsättningar är att vi har fiber med 1000 Mbit/s på det ställe som är mest avlägset beläget och mobilt bredband på det mer centrala stället. Det är vad som står till buds att få förutom Starlink. Tele2 levererar 5G i hög hastighet där IP-Only, GlobalConnect, vägrar ansluta fiber.
Intressant, jag kände inte till att Boxer skall upphöra med sitt marksända utbud.
Hur som helst, hur långt är det mellan de två ställena? Om du kunde dela fiberanslutningen till det "mer centrala stället" så vore ju mycket vunnet.
 
Intressant, jag kände inte till att Boxer skall upphöra med sitt marksända utbud.
Hur som helst, hur långt är det mellan de två ställena? Om du kunde dela fiberanslutningen till det "mer centrala stället" så vore ju mycket vunnet.
17 mil.
Det fungerar nog inte att dela på fiber då.

Jag har fått ett nytt mail med att mitt programkort slutar fungera 29 maj 2024.
De påstår att de skall skicka mig en "ny och uppdaterad utrustning" av typen Google Chromecast med TV.
Den kräver uppkoppling via wifi med 25 mBit/s.
Vi får se hur det går med det då mitt abonnemang är uppsagt till den 25 maj.

Själva vitsen med Boxer var ju att slippa äta bandbredd med TVn.
 
17 mil.
Det fungerar nog inte att dela på fiber då.

Jag har fått ett nytt mail med att mitt programkort slutar fungera 29 maj 2024.
De påstår att de skall skicka mig en "ny och uppdaterad utrustning" av typen Google Chromecast med TV.
Den kräver uppkoppling via wifi med 25 mBit/s.
Vi får se hur det går med det då mitt abonnemang är uppsagt till den 25 maj.

Själva vitsen med Boxer var ju att slippa äta bandbredd med TVn.
(Om det kan vara till någon tröst så räcker det fint med 10 Mbit för att se strömmande tv eller Netflix i HD.)
 
Jag har heller inte hört ett ljud om det, men fick en "dongel" från tele2 häromdagen zom jag hade åzikter om, har inte fiber här hemma och har boxerkort i tv.
 
Ni som kör mobilt, vad har ni?

Ja har tele2 hemma (uttag) o Telia i telefonen (jobbets)
Tele2 verkade inte vilja sälja mobilt bredband till mig… varit ovilliga 2 gånger och de var ganska dyrt.
 
Jag har heller inte hört ett ljud om det, men fick en "dongel" från tele2 häromdagen zom jag hade åzikter om, har inte fiber här hemma och har boxerkort i tv.
Det är exakt den metod de beskriver för att prångla ut denna lösning och släcka sina marksändningar. Skicka ut dongel till kunderna, ge dem ett par dagar att installera, släck sedan programkortet för kunden.
 
Det är exakt den metod de beskriver för att prångla ut denna lösning och släcka sina marksändningar. Skicka ut dongel till kunderna, ge dem ett par dagar att installera, släck sedan programkortet för kunden.
Jag kommer inte använda den här hemma,utan i skånehuset istället för boxerhubben
sen ska jag använda hubben som friesbee
 
Jag har Telia mobilt bredband och streamar utan problem till Chromecast (discovery, hbo max, kanalernas playvarianter mm) så mobilt bredband räcker rent så. Jag bor i lägenhet med indragen fiber men har faktiskt inte skaffat det just för det gått lika bra med mitt mobila.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp