Bra och snygga hoppskydd..

Sv: Bra och snygga hoppskydd..

Eskadron är uteslutande mitt favoritmärke på skydd. Har haft många uppsättningar som alla hållt sig mycket fina. Utmärkt passform,stilrena och lätta att rengöra:)

Veredus carbonskydd har jag inte mycket till övers för. Tycker de elastiska spännena är på tok för smala och känns inte ett dugg bekvämt för hästen. Vet många hästar som får skav av dem! Däremot skulle jag kunna tänka mig den gamla varianten av Veredus skydden, pro heter de om jag inte minns fel!
 
Sv: Bra och snygga hoppskydd..

Det finns bara tre olika lägen att spänna fast skydden på. Vilket gör att det ofta är så att ex. det andra spännet kanske är för lite stort, och det sista är lite litet.
Då kan man antingen dra åt hårt och få märken eller sätta på det lösare spännet och därmed åker skydden ner.
 
Sv: Bra och snygga hoppskydd..

kl

Vad lustigt, jag har inte alls samma erfarenheter av Carbon Gel-skydden som Ironwill och Långnos! Ingen av mina (skavkänsliga) hästar får några märken och jag behöver inte alls dra åt hårt för att skydden ska sitta på plats.

Man får anta att det hela har med hur hästens ben ser ut, alltså formen mer än storleken.
 

Liknande trådar

Hoppning Nu vet jag att det här är en uttjatad fråga, men jag tycker inte att jag hittar den information jag behöver någonstans så jag ber så...
Svar
14
· Visningar
2 875
Senast: Sofie_B
·
Utrustning Är det någon som vet om det finns någon kopia på dem eller några med lite samma utförande? Behöver ha runtgående skål runt kotan...
Svar
0
· Visningar
1 157
Senast: Nominous
·
Hoppning Jahapp då börjar man bli lite nojjig ang att använda Hampa Pro bakskydden, efter att ha läst att många fått problem med sina hästar med...
Svar
18
· Visningar
1 929
Senast: novaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp