Bukefalos 28 år!

Bra t-tröjor

Philosophia

Trådstartare
Jag letar efter helt vanliga enfärgade t-tröjor i bomull i bra kvalitet. De ska vara raka eller endast lätt figursydda. De ska heller inte vara för bylsiga eller för långa. Nederkanten ska vara rak och det får inte finnas några bröstfickor eller uppvik på ärmarna. Halsringningen ska vara rund och inte för djup, men heller inte sitta tajt om halsen. Det får gärna vara ekologisk bomull. HM:s "Divided" hade en tröja som var perfekt i formen, men (1) den var förmodligen tillverkad av under icke etiskt godtagbara former i Bangladesh och (2) den gick sönder efter några tvättar.

Ja, som ni hör så letar jag efter den perfekta t-tröjan. Var finns den? Finns den?
 
Jag letar efter helt vanliga enfärgade t-tröjor i bomull i bra kvalitet. De ska vara raka eller endast lätt figursydda. De ska heller inte vara för bylsiga eller för långa. Nederkanten ska vara rak och det får inte finnas några bröstfickor eller uppvik på ärmarna. Halsringningen ska vara rund och inte för djup, men heller inte sitta tajt om halsen. Det får gärna vara ekologisk bomull. HM:s "Divided" hade en tröja som var perfekt i formen, men (1) den var förmodligen tillverkad av under icke etiskt godtagbara former i Bangladesh och (2) den gick sönder efter några tvättar.

Ja, som ni hör så letar jag efter den perfekta t-tröjan. Var finns den? Finns den?

Kikat om FilippaK har något du gillar? Deras basplagg håller i en halv evighet, vilket ju är bra ur hållbarhetssynpunkt. Tror att de till stor del använder ekologisk bomull, men är osäker på var de har sina fabriker.
 
Kikat om FilippaK har något du gillar? Deras basplagg håller i en halv evighet, vilket ju är bra ur hållbarhetssynpunkt. Tror att de till stor del använder ekologisk bomull, men är osäker på var de har sina fabriker.

Överlag är Filippa K:s kläder lite stora i storlekarna och deras tröjor och skjortor är oftast för långa för mig. De har ingen t-shirt i 100% bomull, men dock en i 100% lin (som såg snygg ut). Jag tror dock att den kan bli väl lång på mig, men det skadar ju inte att testa. Den kan ju även krympa om man har tur.
 
Överlag är Filippa K:s kläder lite stora i storlekarna och deras tröjor och skjortor är oftast för långa för mig. De har ingen t-shirt i 100% bomull, men dock en i 100% lin (som såg snygg ut). Jag tror dock att den kan bli väl lång på mig, men det skadar ju inte att testa. Den kan ju även krympa om man har tur.

Jag har inte upplevt FilippaKs tröjor som långa i de minsta storlekarna, men jag är nästan 175 och visst är väl du ganska petite? Kan tänka mig att det är lite klurigare med längden då!

Jag har några t-shirts i 100% bomull från FK, men de kan ju ha tagits ur produktion för länge sedan.

Visstja, jag har en t-shirt som jag tycker väldigt mycket om. Den norpade jag av min mamma:o för åtskilliga år sedan, men jag har sett att de har liknande fortfarande. Från Flash och i ekologisk bomull. Flash är ingen butik jag brukar besöka, men jag har faktiskt hört flera tala väl om deras basplagg.
 
Jag köpte en på hm i deras eco-bom
Jag letar efter helt vanliga enfärgade t-tröjor i bomull i bra kvalitet. De ska vara raka eller endast lätt figursydda. De ska heller inte vara för bylsiga eller för långa. Nederkanten ska vara rak och det får inte finnas några bröstfickor eller uppvik på ärmarna. Halsringningen ska vara rund och inte för djup, men heller inte sitta tajt om halsen. Det får gärna vara ekologisk bomull. HM:s "Divided" hade en tröja som var perfekt i formen, men (1) den var förmodligen tillverkad av under icke etiskt godtagbara former i Bangladesh och (2) den gick sönder efter några tvättar.

Ja, som ni hör så letar jag efter den perfekta t-tröjan. Var finns den? Finns den?


Jag köpte en på HM när de va rea i januari. En helt vanlig grå bas T-shirt. Precis som du beskriver, väldigt lätt figursydd, inga fickor eller sömmar eller annan dekoration. Normallång och rund, lite högre halsringning utan strypvarning.

Den var i deras eco-bomull och det mjukaste jag någonsin ägt! Älskar den så himla mycket och inte så himla dyr ens i ordinarie pris.

Kommer definitivt köpa fler, hoppas de finns i andra färger också. Denna hängde själv i reastället.
 
Jag letar efter helt vanliga enfärgade t-tröjor i bomull i bra kvalitet. De ska vara raka eller endast lätt figursydda. De ska heller inte vara för bylsiga eller för långa. Nederkanten ska vara rak och det får inte finnas några bröstfickor eller uppvik på ärmarna. Halsringningen ska vara rund och inte för djup, men heller inte sitta tajt om halsen. Det får gärna vara ekologisk bomull. HM:s "Divided" hade en tröja som var perfekt i formen, men (1) den var förmodligen tillverkad av under icke etiskt godtagbara former i Bangladesh och (2) den gick sönder efter några tvättar.

Ja, som ni hör så letar jag efter den perfekta t-tröjan. Var finns den? Finns den?

Jag har några gånger köpt mina toppar från bonprix.
Köper deras eget märke bpc. De är billiga och håller inte i evighet, men för det priset tycker jag de är helt okej; jag tycker det är rätt bra att kunna byta färger med jämna mellanrum när man tröttnar på den man har köpt förra gången. De finns i olika färger och lite olika modeller med olika ringningar och ärmlängder. Den senaste jag köpte var denna. Lite figursydd, men inte så tight.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 898
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp