Bra träningsschema

vinkelina

Trådstartare
Efter en höst och vinter där vi inte kunnat rida så mycket är det skönt med vårt och bra underlag i både terräng och ridplan. Så dags att bygga upp både muskler och kondition.

Står dock stilla hur jag skall göra. Hästen är 22 år gammal, pigg, lite stel men har grundkondition. Är inte så mycket mer än skrittad de senaste 4 månaderna. De arbetspass jag tagit så är hon mycket lättare att få i form än i höstas tack vare massage, men märks att musklerna saknas (speciellt över rygg)

Hur skulle ni lägga upp träning så varierat som möjligt. Hon bör inte hoppas högre än 50 cm i dagens läge, jag kan inte hoppa studs eller jobba från marken (skada i egna knän) och hon kan inte jobbas med dressyrrörelser i skogen (har aldrig behövt göra det och jag tänker inte bråka om det nu, terräng = njuta av livet)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 138
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 233
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
675
Senast: Mandarinen
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt...
2
Svar
37
· Visningar
3 736
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp