Bukefalos 28 år!

"brännskada"

L

lul

\"brännskada\"

min skrutt hade i förrgår lyckats få h. bak innanför ena magremmen på täcket. otroligt nog så hade det inte lossnat trots att benet satt ordentligt fast :/ på remmen så var det lite "gishigt" alltså det var spår av blod/vätska. men det märkliga är att han varken har nött bort hud eller hår!? det enda som synns är att han är svullen och öm just ovanför hasen, dock ej så konstigt .. han är ej halt men lite stel. försöker att kyla ned området och pillar för att se om det där såret ska uppenbara sig!? men det kan väl vara så att det är en "brännskada" typ när ett grimskaft dras igenom handen (ja inte igenom igenom :)) då blir det ju mest vätska av "såret"
vad tror ni?
 
Re: \"brännskada\"

Tråkigt att höra, min gamla fick en likadan skada när han drog runt tråden runt halsen.

Då fick jag pencillin och kylsalva.
Om det blir värre så bör du nog kontakta veterinär. Men som det låter nu så tror jag inte att det är någon fara.
Tvätta rent det och lägg på lite kylbalsam så tror jag det fixar sig!

Gå med hästen 2 x 10 min per dag också så att den inte blir så stel.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 045
Senast: Sirap
·
D
Hästvård Idag hade min häst haft nåt fuffens för sig, staketet hade pajjat och stallägaren sa att min häst troligen gått omkull på nåt sätt...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: Dundret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hög matskål
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp