Bukefalos 28 år!

Brallor med fleece i grenen?

V

Violate

Sökte i utrustningsforumet efter underkläder eller kanske ridbyxor som kan motverka ridsår.
Då fick jag höra att det finns distansridbyxor med fleecestoppning i grenen, stämmer det? Kanske de vore något att ta en kik på, var hittar man dem?
 
nja jag vet inte om det är fleece men mjuk stoppning i grenen och vid knäna. De är jättesköna att rida i!
Märket är california riding tights och kostar ca 600 kronor.
Finns enbart att köpa via distansritt.nu vad jag vet.
Värda att prova.
 
Tack för det. Men undrar vilken storlek jag ska ha...
Dessa byxor är inte skodda eller?
 
Man kan säga att de är skodda med ett mjukt material på insidan. Utsidan är inte skodd. De ska vara lite "halkiga".
När byxan glider i sadeln minskar friktion mellan byxa och hud och därigenom risken för skavsår. Man får lite känslan av smörklick på het potatis innan man vant sig. :)
 
Låter som att byxan kommer att ge lite extra balansträning, då jag hittills endast ridit i helskodda :cool:
Tror nog att jag ska beställa mig ett par och testa, blev väldigt nyfiken...
 
Om man rider en het häst och inte vill halka runt för mycket så brukar jag smörja sadeln ordentligt dagen innan då känns det inte lika halkigt.
 
Har precis köpt ett par av dessa. De är så sköna att jag använde dem som långkalsonger ett tag.

Det finns en storlekstabell på sidan, och en av anledningarna till att jag beställde dessa var att de fanns i min storlek. Vanliga ridbyxor är antingen för långa eller för smala i midjan(jag har stl 34 i längd och 36 i midjan...). Dessa ridbyxor anpassar sig.

Det enda jag kan säga som kan uppfattas negativt, är att om man måste gå genom stan eller nåt på väg till stallet, så¨kan folk tro att man har cykel- eller joggingbyxor på sig, eftersom de glänser... Om man nu bryr sig om det :rofl:

Jag rekomenderar dem verkligen. Överhuvudtaget så är distanssaker bra om du eller din häst lätt får skav.
 
Madde71: Rider på ridskola, så jag kan inte smörja och ha mig. Dock är inga hästar särskilt heta, så det ska nog gå bra.
Puffis: Tyckte de såg glansiga ut ja... inte så vackert, men skit samma. Så länge jag inte får ont är jag glad! Har beställt, hoppas jag har dem till torsdag.
 
Jag tycker dessa ridbrallor är snygga :love:. Dessutom, om man har figuren till det, så är de riktigt sexiga :cool:.
Uppskattas av de manliga personerna. :d
// Linda
 
Oj då... vilket betyder att såna som jag (som inte har figuren) ser ut som barbapappa :D
jag blir mer och mer nyfiken på dessa byxor, kan de inte dyka upp snart??
 
Nu har de kommit, såg ack så små ut men töjbara utav helvete :D
Jag är helt lyrisk, trodde väl aldrig att ett par ridbyxor kunde kännas sådär! Ska nog ta och inviga dem ikväll :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 460
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 527
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Bison
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en morgonrock för sommarbruk dvs tunn/sval. Jag älskar morgonrock och går alltid i det hemmavid, men mina i fleece...
Svar
8
· Visningar
915
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp