Brandbilar eller Mmmmbarn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Petronilla

Trådstartare
Min sambo har myntat ett nytt utryck!

I hans bekanstskapskrets har det bara fötts Mmmmbarn.
Det är sådana bebisar 0-6 månader som är relativt nöjda med
livet. Det kan mmmas lite grann när dem är hungriga eller något annat är fel. Men de är relativt tysta.

Så dom är ganska oförstående anser min sambo, för hur vi har haft det. En föroämnesallergisk son med atopiskhud och 4 penicillin behandlingar innan 6 månadersålder. Samt nästan ingen avlastning från släkt och vänner. Tom har skrikit varje kväll i 6 månaderstid och en lugn kväll så är det bara en halvtimme. Det har kliat kopiöst på honom och jag försöker så gott det går att inte äta något han inte tål. Det är tufft, men jag skulle inte vilja vara utan det.

Så till min lilla undersökning. Har ni haft en brandbil eller en Mmmmbebis?

Trevlig sommar på er allihop!
 
Sv: Brandbilar eller Mmmmbarn

Vi hade en brandbil tills jag fick göra som jag ville och mata henne med tillägg... Sen hade vi ett mmmmbarn som hade en hel del humör... :D
 
Sv: Brandbilar eller Mmmmbarn

Therese var en brandbil men de andra har nog varit mmmmmbarn de första månaderna och sedan utveklats till racerbilar ;)
 
Sv: Brandbilar eller Mmmmbarn

Två Mmm-barn och en Mmm-brandbil... :p
Tjejerna har varit jätteenkla, även om tvåan hela tiden haft såvrt att koppla av och sova ordentligt.
Sonen har lite koliktendenser på kvällarna, men är i övrigt ett Mmmm-barn...
 
Sv: Brandbilar eller Mmmmbarn

Fyra Mmmmbarn här.
Vågar man försöka sig på ett femte då??? :crazy:
 
Sv: Brandbilar eller Mmmmbarn

En av varje.
De första 6 månaderna sov sonen nästan hela tiden. När han var vaken var han glad.
Vi trodde nästan inte att han kunde skrika.
Men det tar han igen idag...
Dottern skrek ganska mycket när hon var liten, och hon kan också fortfarande :smirk:

MillyM
 
Sv: Brandbilar eller Mmmmbarn

båda två får väl räknas till brandbilskategorin :-)

Robin med sin mjölkproteinallergi och alla magproblem och Emma som oxå har problem med mjölk (men det vet jag ju hur jag ska handskas med nuförtiden) och dessutom hade kolik... hon har ju en otrolig vilja och vägrar att ligga, ska sitta eller stå och om jag har tur så kan hon pilla med sin a grejer i en halvtimme max... var på besök hos min kompis igår som har ett "Mmmm"-barn och hon låg så snällt under sitt babygym eller i vagnen och jollrade hela kvällen när hon inte sov typ...
 
Sv: Brandbilar eller Mmmmbarn

Tre Mmmm-barn här, så länge jag inte försökt mig på att göra som "det ska vara" enligt omgivningen... Min Tom var atopisk iofs (det kanske är nåt med namnet? ;-)) men han var mmmmm-ig i allafall. De andra två har liksom bara hängt med i farten.
 
Sv: Brandbilar eller Mmmmbarn

Båda mina var mmm-barn, dottern hade en brandbilsfas runt 7-8 mån, sonen går igenom sin brandbilsfas nu (hoppas att det bara är en fas :crazy: ) han är 9 mån.
 
Sv: Brandbilar eller Mmmmbarn

Namn Brandbil Mmmbarn

Petronilla 1
Snurrfian 1 1
Welsh 1 3
Silverkedjan 1 1
Ameo ½ 2 ½
Biffen 1 1
Grim 4
Magdalena 1 1
Ardnaxela 2
MillyM 1 1
Sablar22 1
Emma74 2
Inte_Ung 3
Smulis27 3
Nowis 2

Resultat 10 ½ 24 ½

Det är alltså vanligare med Mmmm barn och därför kan det vara svårt att få förståelse. Nu har jag statistik till min stackars gubbe.
Tack för er medverkan!
 
Sv: Brandbilar eller Mmmmbarn

Jag har en teori om att jag har fått fel storknummer. Jag har ringt till den storken där man får brandbilar och mina kompisar har ringt till Mmmmbarnsnumret. Så lurad kan man bli alltså! :crazy:
Jag gick t o m så långt att jag surt tänkte att den mamman som hade sin unge i sitter på kontoret en hel dag och ungen var Mmmm:ig hela tiden, hade hällt i sig för mycket sprit hela graviditeten (och ja det gjorde hon ju, hur mycket vet jag inte, men jag såg ju henne med ett vinglas i handen varje gång jag såg henne så...). Och tänkte att de får skrika då bara de inte är hjärnskadade för att jag har varit korkad. Jo dethär var elakt sagt men idag är jag arg. Och ibland när de har skrikit som värst har jag också varit smått frustrerad och tänkt dylika tankar... :mad: Men jag har som sagt tröstat mig med min kvasiteori att ett skrikigt barn har hjärnceller nog för att kommunicera och märka när den är arg. :smirk: Det hjälper lite om man vill lätta sin egen frustration... :cool: :cool:
Usch nu låter jag som en hemsk människa, men det får väl vara så idag då. Minstingen har varit mest Mmmm:ig av mina ungar, och det har varit UNDERBART. Visst kan han också vara siren, men inte hela tiden... :D :love:
 
Sv: Brandbilar eller Mmmmbarn

AnonymousLover skrev:
Usch nu låter jag som en hemsk människa, men det får väl vara så idag då.

Jag tycker inte du är hemsk. Frustationen måste ut, har man ingen till hands för tillfället så går buke lika bra. ;)
 
Sv: Brandbilar eller Mmmmbarn

Förresten så hade jag, konstigt nog, oxå mmmmbarn. Även om det var/är jobbigt på andra sätt.
 
Sv: Brandbilar eller Mmmmbarn

Första var och ÄR en brandbil!! Andra är mer ett mm-barn, en lugn och sansad kille som alltid ler. Lätt att hantera egentligen. Första sonen skulle jag inte kalla lätt! Han är envis som synden och har ett humör som heter duga, men han är förbaskat häftig i alla fall!! Och smart! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp