Bukefalos 28 år!

Bred dressyrgjord med resår i bägge sidor och tre, gärna fyra spännen

Sv: Bred dressyrgjord med resår i bägge sidor och tre, gärna fyra spännen

Fyra spännen? När behöver man det? Blir inte det väldigt klumpigt?
 
Sv: Bred dressyrgjord med resår i bägge sidor och tre, gärna fyra spännen

Min sadel, en County Connection, har fyra stroppar. Min häst är skapt som en säl och sadeln ligger mer still, ju fler stroppar man kan använda. Den främre stroppen ligger i själva vulstret.
 
Sv: Bred dressyrgjord med resår i bägge sidor och tre, gärna fyra spännen

jag tror jag har en sådan... en jeremy rudge. läder, dyr som stryk :crazy:. Resåren sitter i mitten men verkar på båda sidor. du menar väl att sadeln totalt har 4 stroppar? Det har alla dressyrsadlar jag träffat på?
 
Sv: Bred dressyrgjord med resår i bägge sidor och tre, gärna fyra spännen

"Dyr som stryk", gör inget. Har du någon bild på den?
Jag har redan en Aerborn, den är ok, men vill gärna ha fler förslag.
 
Sv: Bred dressyrgjord med resår i bägge sidor och tre, gärna fyra spännen

Nej hon menar säkert 4 på varje sida. Det finns det ju en del som har.

Till TS: Det blir nog svårt att hitta en med 4. Jag har aldrig någonsin sett det. Det är ju nu t.o.m svårt att hitta någon med 3 (ett tag var de betdyligt vanligare).

Det fanns en tråd här för inte så länge sedan om just sadelgjord med tre spännen, men vad jag minns så var det ingen som hade något konkret tips (jag minns att jag gjorde en sökning för att jag trodde att de fortf var ganska vanliga, men utan att hitta någon).
 
Sv: Bred dressyrgjord med resår i bägge sidor och tre, gärna fyra spännen

Precis vad jag misstänkte. Jag skulle vilja att gjorden var ngt bredare än normalt. Får kanske uppfinna en själv:idea:
Ska kolla upp Jeremy Rudge gjorden.
Egentligen är det konstigt att inte fler sadlar har fyra stroppar. Man har fler möjligheter att få sadeln i bra läge samt att ligga still. Trycket måste hu fördelas bättre både på sadeln och i själva gjorden.
Jag har en känslig häst som kan bli halt om det så mycket som kniper lite eller trycker nån stans. Har upplevt att hon trivs betydligt bättre med bred gjord och fler stroppar.
 
Sv: Bred dressyrgjord med resår i bägge sidor och tre, gärna fyra spännen

Borde man inte kunna ha två gjordar?
 
Sv: Bred dressyrgjord med resår i bägge sidor och tre, gärna fyra spännen

Kieffer har i något konstigt syntetmaterial med tre spännen. De borde ha i läder också eftersom många av deras modeller av sadlar har tre stroppar.
 
Sv: Bred dressyrgjord med resår i bägge sidor och tre, gärna fyra spännen

Tack, ska kolla det. Hittade en i läder när jag googlade,Fitz William.
Ser ok ut.
 
Sv: Bred dressyrgjord med resår i bägge sidor och tre, gärna fyra spännen

Tjuvar lite..

Har du lust att pm lite sidor då jag också skulle vilja ha en sån gjord.
 

Liknande trådar

Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
50 755
Utrustning Jag letar efter ett svart dressyrträns (gärna rundsytt men inget krav) med spännen i mässing och BRED nosgrimma ala 5cm! (Vill inte få...
2
Svar
33
· Visningar
5 998
Senast: Centaur
·
Utrustning Någon som vet vart man kan få tag på en jeremy rudge dressyrgjord? Det jag är ute efter är en extra bred i läder med resår på bägge...
Svar
1
· Visningar
1 331
Senast: Kaffeekopp
·
  • Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några...
45 46 47
Svar
923
· Visningar
40 948
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp