Bukefalos 28 år!

bred, lätt, kort westernsadel?

alexvb

Trådstartare
Jag frågade innan liknande, men fick inte svar, så jag försöka en gång till...

Jag vill gärna har en westernsadel till min nordis till skogsridning och kanske senare en gång trail låg nivo men... nordissen är väldigt bred (och rund), inte riktigt långt, har en svängt rygg och lite manken. Lite överbyggt även.
Desutom klarar jag inte av en tungt sadel.

Jag har just nu en bomlos, barefoot atlanta, men tycker inte att den ligger särskild bra och hästen trivs inte heller väldigt bra med de.

Visst ska man prova på sadeln innan köpet, men det är bra att veta vilken hållet man ska kolla...
 
Sv: bred, lätt, kort westernsadel?

Simco Draft Horse borde passa, men tyvärr är den ju inte lätt tyvärr.

Finns ju andra bomlösa som är stabilare, t.ex Star Trekk (finns extra kort modell), Freeform och Freemax. Kanske är värt att prova? :)
 
Sv: bred, lätt, kort westernsadel?

Simco Draft Horse borde passa, men tyvärr är den ju inte lätt tyvärr.

Finns ju andra bomlösa som är stabilare, t.ex Star Trekk (finns extra kort modell), Freeform och Freemax. Kanske är värt att prova? :)

Simco draft är tyvärr väldigt tungt tycker jag. Jag har försökt med en star trekk men den ligger inte alls bra på henne och snurrer rund.
Freeform och freemax har jag inte provad än, men sen barefoot och startrekk ligger inte bra på henne (och hon trivs inte bra med de) tycker jag att det kanske är bättre att prova en bom/blad sadel
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 815
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
11 558
Senast: ylvalill
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 357
Senast: mackan
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 216
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp