Bredda regnbyxor?

escodobe

Trådstartare
Jag är väldig kort. Så kort, 152cm, att jag inte kan köpa byxor för vuxna ( om jag inte vill lägga upp dem) utan behöver handla på barnavdelningen. Nu är det så att mina höfter och rumpa med åren blivit något större än de flesta 12åringars och de regnbyxor jag har blivit lite för små när jag drar på mig dom.
Det är ett par north face skalbyxor som andas och är vattentäta. De sitter rätt bra när de väl är uppe, men det är inte många cm till godo när jag ska få på dom.
Större storlekar blir för långa och släpar o marken. Jag behöver ha sådana med dragkedja längst ned så lägga upp vuxenbyxor funkar inte.
Har någon provat att sätta tex en resorkil i midjan? Eller känner till något märke som gör bra skalplagg till knubbiga barn?
 
Jag är väldig kort. Så kort, 152cm, att jag inte kan köpa byxor för vuxna ( om jag inte vill lägga upp dem) utan behöver handla på barnavdelningen. Nu är det så att mina höfter och rumpa med åren blivit något större än de flesta 12åringars och de regnbyxor jag har blivit lite för små när jag drar på mig dom.
Det är ett par north face skalbyxor som andas och är vattentäta. De sitter rätt bra när de väl är uppe, men det är inte många cm till godo när jag ska få på dom.
Större storlekar blir för långa och släpar o marken. Jag behöver ha sådana med dragkedja längst ned så lägga upp vuxenbyxor funkar inte.
Har någon provat att sätta tex en resorkil i midjan? Eller känner till något märke som gör bra skalplagg till knubbiga barn?

Om byxorna har någon slags gylf är det enkelt att ersätta den med resår/trikå/stretchtyg. Annars är det nog ganska svårt att modifiera.

Det finns bergis märken med kläder för breda barn, men jag har tyvärr dålig koll. Ett märke som dyker upp i hjärnan är Isbjörn, men jag vet inte så mycket om det.
 
Jag är ju inte heller särkilt begåvad när det kommer till höjd över havet.

Men, när jag har regnbyxor stänger jag dem runt ankeln, problem solved.
 
Jag ar 153 cm och har inga storre problem att hitta byxor pa vuxenavdelningen. Visst ar regnbyxorna oftast lite for langa, men jag koper alltid sadana med dragkedja och tryckknappar pa sidorna langst ner vid benen och knapper at dem sa de ligger uppa pa skon och bade skyddar skon och glider inte ner sa jag kan stiga pa dem.
Jag skulle nog hellre satta i nya tryckknappar i botten vid benen sa man kan vika upp byxbenen (innat for att inte samla med sig vatten nar man gar) och fasta fast dem kortare.
Annars kan man gora som maken nar han skulle "lagga upp" ett par byxor och anvanda haftapparaten. :rofl:
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
654
Senast: Fiorano
·
Övr. Barn Kläder till barn är gjorda efter en mall..smala barn, jag har ett långt och kraftigt, med mage. Till dessa verkar inte finnas mycket att...
Svar
13
· Visningar
2 428
Senast: kima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp