Bröllopspresent

Suspiria

Trådstartare
Vi ska på bröllop och brudparet önskar sig pengar till bröllopsresa. Vi har inga pengar att avvara, det vet dom nog. Vi har det ganska kärvt just nu och mycket kostnader och vi prioriterar det som behövs till våra djur och bebis.
De har absolut inte ont om pengar utan har köpt sig ganska dyra saker sista tiden..

Jag orkar inte bry mig om det blir någon pik från tjejen om presenten, hon kan vara lite sådan.

Vet inte vad vi ska ge dem? Jag är konstnär och tänkte att jag kan erbjuda dem en målning av valfritt motiv, tex barnen eller så. Men hur ger man det på bästa vis, som ett presentkort? Tar annars kring 1000 kr och uppåt för målningar så det är alltså inte streckgubbar det handlar om. ^^
 
Det är så fult att be om pengar till bröllopsresan (överhuvudtaget att gästerna ska betala för bröllopet) och jag tycker att din idé är så mycket bättre! Jag tycker @Modest idé om ett blank kort som du målar något litet på och skriver vad gåvan innebär är jättebra!
Det tycker verkligen inte jag. Inte kategoriskt i alla fall. Kuvertavgift eller en ickeanonym insamling kan jag förstå att man vill undvika. Vi skrev i inbjudan att vi inte önskade oss något eftersom gästernas närvaro ... osv, men med tillägget att om man ändå ville ge något så skullle vi uppskatta bidrag till bröllopsresa. Vi fick in massor av omärkta bidrag på kontot och bara ett fåtal inredningsprylar som inte är vår stil dök upp till festen. Perfekt, och jag går inte med på att det var fult av oss.
 
Tycker inte heller det är fult att önska bidrag till festen eller resan. Hellre det än att man får massa saker man inte vill ha. Såklart ska ingen summa anges och det ska vara frivilligt. Men i övrigt tycker jag det är kul när man kan bidra till något paret verkligen vill ha/göra (i detta fall bröllopsresan).
 
Det tycker verkligen inte jag. Inte kategoriskt i alla fall. Kuvertavgift eller en ickeanonym insamling kan jag förstå att man vill undvika. Vi skrev i inbjudan att vi inte önskade oss något eftersom gästernas närvaro ... osv, men med tillägget att om man ändå ville ge något så skullle vi uppskatta bidrag till bröllopsresa. Vi fick in massor av omärkta bidrag på kontot och bara ett fåtal inredningsprylar som inte är vår stil dök upp till festen. Perfekt, och jag går inte med på att det var fult av oss.

Anonymt och som tillägget ni gjorde tycker jag också är okej men inte att säga att man önskar sig pengar till bröllopsresan eller till kuvertavgiften på x kr eller så. Gör man som ni så har även de som har det knapert ett val, det tycker jag inte att man har (förutom att tacka nej då) om man önskar sig till x och y.
 
Det tycker verkligen inte jag. Inte kategoriskt i alla fall. Kuvertavgift eller en ickeanonym insamling kan jag förstå att man vill undvika. Vi skrev i inbjudan att vi inte önskade oss något eftersom gästernas närvaro ... osv, men med tillägget att om man ändå ville ge något så skullle vi uppskatta bidrag till bröllopsresa. Vi fick in massor av omärkta bidrag på kontot och bara ett fåtal inredningsprylar som inte är vår stil dök upp till festen. Perfekt, och jag går inte med på att det var fult av oss.
Nu har de ju i detta fall skrivit att de önskar sig specifikt pengar. Ni gjorde det lite mer diskret.
 
Vi ska på bröllop och brudparet önskar sig pengar till bröllopsresa. Vi har inga pengar att avvara, det vet dom nog. Vi har det ganska kärvt just nu och mycket kostnader och vi prioriterar det som behövs till våra djur och bebis.
De har absolut inte ont om pengar utan har köpt sig ganska dyra saker sista tiden..

Jag orkar inte bry mig om det blir någon pik från tjejen om presenten, hon kan vara lite sådan.

Vet inte vad vi ska ge dem? Jag är konstnär och tänkte att jag kan erbjuda dem en målning av valfritt motiv, tex barnen eller så. Men hur ger man det på bästa vis, som ett presentkort? Tar annars kring 1000 kr och uppåt för målningar så det är alltså inte streckgubbar det handlar om. ^^

En personlig målning låter som en toppenpresent! Sedan tycker jag inte alls att det är fult med varken kuvertavgift eller önskan om bidrag till bröllopsresa ( har dock svårare med presentlista....)
 

Liknande trådar

R
Relationer En god vän till mig ska gifta sig i vinter/vår <3 och jag behöver klura ut en riktigt bra bröllopspresent! Förutsättningar: *...
2
Svar
37
· Visningar
4 408
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp