Bukefalos 28 år!

CA

Trådstartare
Vilka hundraser får vara med och tävla i bruks? Får även oreggade(blandraser t.ex) vara med? Hur långt upp i klasserna får man då gå med en blandis?
 
Sv: Bruks

Bruks får alla renrasiga, registrerade hundar tävla. Blandisar och oreggade hundar får vara utan.
 
Sv: Bruks

så man får alltså inte tävla i bruks då?
Får man vara med på sådana kurser och träna hunden då?
 
Sv: Bruks

Du kan ju tävla lydnad...visst får blandisar vara med på träningar...fast en del Brukshundsklubbar försöker stänga ute dom...Men tack och lov har inte min gamle BK sysslat med sådan utfrysning.
 
Sv: Bruks

Jag tror det finns vissa tävlingar som arrangeras för de som har blandraser också :)
Men annars är det nog bara renrasiga som får tävla i bruks osv
 
Sv: Bruks

Ja, du får vara med på träningar och kurser även om du har en blandis, i mån av plats.
 
Sv: Bruks

okej, hur långt upp i lydnad får man gå med blandis?
 
Sv: Bruks

jag har hört man inte kan ta certifikat och liknade med blandis, stämmer det? Får man tävla i SM med blandras?
 
Sv: Bruks

Ja. även blandraser får delta i SM, men bara lydnad och agility. Bruks-SM är liksom alla brukstävlingar endast öppet för renrasiga, reggade hundar.

Blandraser kan inte ta cert därför att cert endast delas ut på utställningar och brukstävlingar. Inom lydnaden får man 1:a pris istället och tre 1:a pris ger diplom.
 

Liknande trådar

Hundträning Var på en träningstävling igår (brukslydnad) och enligt tävlingsledaren och en annan deltagare (båda erfarna) får man inte ha kedja...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 346
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hur lång tid brukar det ta innan ens MH kommer upp på avelsdata? Jag såg en hund få upp resultat bara en vecka efter att det gjordes så...
Svar
4
· Visningar
570
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 793
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp