Bukefalos 28 år!

Budget eko-mat.

FadeAway

Trådstartare
Tips på bra ekologisk budgetmat? Sambon är givetvis allergisk mot morötter, äpplen, päron, paprika. Själv äter jag inte svamp. Dessutom har vi en son på 1½ och grytor och soppor fungerar inte såvida vi inte regelbundet vill tapetsera om köket :o

Vi prenumererar på en ekobox och får potatis, lök, vitkål och morötter varannan vecka.
 
Sv: Budget eko-mat.

Kålpudding :). Jag gör kålpudding med kikärtor istället för köttfärs, exakt samma recept som vanligt i övrigt.

Överhuvudtaget, husmanskost. The original budgetmat.
 
Sv: Budget eko-mat.

huuuh nej tyvärr det äter jag inte. Sambon gillar inte vitkålen och jag äter den bara rå :o:o:o
 
Sv: Budget eko-mat.

Skaffa höns för äggen och slakta själva av överskottstupparna?

Coq au vin är förbaskat gott!

Jag äter äggakaka och omelett och pannkakor och diverse.
 
Sv: Budget eko-mat.

-Men det är ju bara att sila bort buljong resp sås ur soppan och gryträtten så att "lillgrisen" inte kan stänka ned köket! Fast det beror ju på vilken sort, soppa på röda linser går inte att sila. Du kan väl göra gratain med tillskott av lite bönor eller kikärtor i ett lager mitt i den? Paj, pizza och piroger är också ganska billig vardagsmat om man väljer billig fyllning.
 
Sv: Budget eko-mat.

Dessutom har vi en son på 1½ och grytor och soppor fungerar inte såvida vi inte regelbundet vill tapetsera om köket :o

.

Oj jag ska nog börja vara mer tacksam över hur icke-skvättande min dotter är och alltid varit.
Hon fyller två i mars och brukar äta soppor och grytor själv med sked, blir väl som mest lite droppar på stolen och tröjan :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp