Bygga grindar

kopia

Trådstartare
Är det någon här som är bra på att snickra ihop egna grindar? Jag behöver idéer för öppningarna mellan våra hagar. De gindar som finns nu är skeva och svåröppnade/svårstängda (speciellt när någon häst som gärna vill med, inte får följa ;) ).
Alla tips emottages gladeligen!

//Kopia
 
Sv: Bygga grindar

vad är det du behöver veta, det är ju inte särkilt komplicerat att snickra grind, de jag gjort till våra hagar består av 2 tum fyra virke i en rektangulär ram men en tvärslå för stabilitet sen spker jag äkt horisontellt med 22 - 45 läkt, blir snygga stabila grindar av en förlaga på 100 år minst! är nog dock svåröppnade från hästryggen om man skulle vilja ha det med den låsanordning som sitte på nu!
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 142
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
961
Senast: linlar1
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: mily
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 109
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp