Bukefalos 28 år!

Byta, sälja eller behålla?

Sv: Byta, sälja eller behålla?

Sambon red en sväng och hon var pigg men väldigt duktig.

Tyvärr lite suddiga kort då jag klippt från en film.

29019487.jpg


29019509.jpg


29019511.jpg
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Tänkte dra en liten uppdatering..

Har nu haft den nya hästen i ca 3 veckor. Allt funkar kanon. Jätterolig att rida och det känns som alldeles rätt storlek.

Tyvärr kom vi fram till att bonusdottern inte hade tid nog till att ha egen ponny, så vi beslöt oss för att hitta nytt hem till henne.
Många hörde av sig men inget kändes perfekt.
Tills jag fick ett mail från en som undrade om det kanske var hennes gamla ponny jag skulle sälja.
Det visade sig att ponnyn föddes hos denna tjej och hon red och körde in henne och sen såldes hon.
Hon hade tänkt mkt på henne och såg nu henne på annons 16 år senare.

Så igår åkte min goa ponny hem till sin första matte. Jag fick se kort från när hon var nyfödd och fast jag förstås grät en skvätt när hon skulle in i transporten så känns det nu riktigt skönt. Som att cirkeln är sluten.

Här är kort på nya hästen, när min 63-åriga mamma tar sin första ridtur någonsin :)

29224688.jpg
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Men herregud vilken flax du har! Och om du annonserat direkt kanske hon inte ens sett annonsen!

Och din häst ja - rena drömmen, så fin! Din mor är ju bara så cool! Tack för rapport. Tips - börja blogga! Ibland stöter man på ekipage här i trådarna som man skulle vilja följa lite. Ni är ett sådant.
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Haha, tack :)

Nåja så intressant är jag tyvärr inte. Lullar bara runt i skogen här.

Mitt nya projekt nu är att gå ner till originalvikten, så kanske skulle göra ett "före" och "efter" reportage :)
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Hon är så fin din nya vän... och jag är fortfarande väldigt imponerad av din mor... kanske hon kan vara intresserad i en "vuxenadoption":idea:... isåfall vill jag ställa mig först i kön... hon får 6 barnbarn, 4 pållar, 2 hundar och 3 katter och en go gubbe med på köpet:D:banana::banana: iof skulle det innebära att vi skulle bli "syrror", men det har jag inget emot:idea::D:D:D
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Hon är så fin din nya vän... och jag är fortfarande väldigt imponerad av din mor... kanske hon kan vara intresserad i en "vuxenadoption"... isåfall vill jag ställa mig först i kön... hon får 6 barnbarn, 4 pållar, 2 hundar och 3 katter och en go gubbe med på köpet:D iof skulle det innebära att vi skulle bli "syrror", men det har jag inget emot:idea::D:D:D

Viker mig av skratt :rofl:
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Haha, låtsas-systrar kan vi bli :)
Men tror inte du vill bli adopterad av min mamma.
Detta är det enda hon har imponerat med under alla år.
Hon har redan 6 barnbarn och 2 barn som hon skiter fullständigt i.
Tror t.o.m att jag startat en tråd om det för länge sen.

Så tyvärr skulle du nog bli besviken... MEN hästen e fin :D
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Jo - jag tycker du ska blogga i alla fall! Jag är övertygad om att det skulle bli kul läsning................ ;-)
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Snällt att du tycker så :)

Vi får se om det blir något. Men då får det handla om mer än hästen då jag egentligen knappt hinner med den
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Haha, låtsas-systrar kan vi bli :)
Men tror inte du vill bli adopterad av min mamma.
Detta är det enda hon har imponerat med under alla år.
Hon har redan 6 barnbarn och 2 barn som hon skiter fullständigt i.
Tror t.o.m att jag startat en tråd om det för länge sen.

Så tyvärr skulle du nog bli besviken... MEN hästen e fin :D

Okey då... det måste blitt nått fel på generationen före oss alltså... men då är vi ju ändå lite lixom "låtsas-syrror":banana: och "olycksystrar":grin: ändå... för det verkar som om vi har det lite halvlika så där på sniskan:angel:

PS.. det är en riktigt fin pålla du hittat:love::love: mums
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Wow, vilken vacker häst du hittade :love:

Grana som också letar kallblod :)
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Jo hon e jättefin :)

Hoppas du hittar en du gillar. Tyckte det fanns ganska många, men denna fastnade jag för direkt.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 652
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 409
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 833
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 848
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp