Bukefalos 28 år!

Byta, sälja eller behålla?

Sv: Byta, sälja eller behålla?

Kul tråd! Hände mycket lpå ett par dagar! Kom tillbaka och skriv hur det gick! Vilken av pållarna i ditt galleri är "ponnyn"?
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Vit stjärn :)

Tror det finns nåt kort där bonusdottern sitter på i trädgården oxå.
Och ett där hon motvilligt följer med sambon upp till huset när jag tog kisspaus =)
 
Senast ändrad:
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Jag instämmer med övriga! Var lycklig över din häst och viktgrubbla inte så mycket så länge hon är nöjd och glad! Kanske kan du även prova ut en bra sadel med bom så att du kan alternera mellan sadlarna? Om hon är pigg och frammåt och du är balanserad så tycker jag att du ska unna både dig och henne lite trav och galopp ibland :). Bra och klipsk sambo! Få förunnat....:banana:

Lycka till!:laugh:
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Spännande... du får ju lova att hålla oss uppdaterade i om hur det går med förhandlingarna....:D
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Jo JAG höjer på ögonbrynen över dessa fullvuxna karlar som rider c-ponnyer (islandshästar)! Och hur rider de sedan? Inte är det lugna turer i skogen precis. Jag tycker det är :eek:
Men det var ingen tråd om islandhästar. Jag tror att HUR man rider är ganska avgörande. Små nätta ryttare kan utsätta sina lagomstora hästar för betydligt större "slitage" genom felriding, dålig utrustning, okunnighet etc.
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Som det ser ut nu, om inget skumt händer, så kommer det en 16-årigt kallblodssto hit på Tisdag!
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Men så himla roligt för dig och din familj.... Hoppas att det blir stor lycka och många härliga stunder tillsammans.... Tusen kramar och lika många "Lycka Till
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Tack så mycket! :)

Ja det blir lite spännande med lite större häst. Har ju vant mej vid att sitta nära marken nu.
Den nya är 1.55 så det kommer nog kännas helt ok ändå.
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Ett bra sätt att se om man är för tung för en häst är att be någon filma hästen när man sitter upp.
Står hästen likadant som innan med alla fyra benen?
Breddar den bakbenen?
Är ryggen i samma läge?
Höjer hästen huvudet?

En häst som står likadant är man inte för tung för, men om den breddar bakbenen, tar upp huvudet, sänker ryggen, kanske t.om tar ett par stapplande steg för att återfå balansen, ja då är man för tung.

Det är ju stor skillnad på att lufsa runt i skogen eller hoppa 1,20 hinder, men för att bara lufsa i skogen kan man väga ganska mycket mer än vad de flesta tror.

Om man jämför en varmblodstravare av vanlig typ och en maffig D-ponny så hade jag hellre satt upp en 90 kg människa på ponnyn, travaren har inte starkare rygg, snarast svagare.

Jag tycker att det är bättre att titta på kroppen än på höjden.

Kul att du har hittat en ny häst och hoppas att det blir bra!
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Ett bra sätt att se om man är för tung för en häst är att be någon filma hästen när man sitter upp.

:rofl:
om inget annat så är det nog ett effektivt sätt att snarast sluta med ridning helt! :rofl:

//Cilla - som ser sitt breda arsle och alla kilon kravla upp på hästryggen.... och säljer hästen i ett infall av empati strax därefter!




skämt åsido...
TS: va kul och oväntat det löste sig för er!
törs man fråga vad det är det häst ni får hem? *nyfiken*
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Nu är hon här!

Idag kom den nya tjejen.
Ett 16-årigt kallblossto!

29007388.jpg


29007393.jpg
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Grattis!!!! Man verkligen SER att det är en tös! Så SÖT!:)
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Hon säger "titt-ut" till oss på sista bilden! *vinkar tillbaka*
Vad ROLIGT det är när man får reda på hur det gick!
Supercharmig. GRATTIS! Och ny avatar......... :-)
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Tack, båda två!

Ja jag blev riktigt kär i henne direkt. Lugn och fin och fick som välkomnande en rejäl regn och hagelskur.
Ska bli spännande och ta första ridturen om ett par dagar.
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

När en islandshingst ska betäcka ett islandssto blir det ca 200 kg på ryggen(eftersom den står på bakbenen och fördelar sin vikt), och det klarar dom ju galant eller hur? ;)
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Ja du... är hon lika fin att rida som hon är vacker så är jag nog faktiskt lite avis:bump: Så fin i hull och vilken vacker färg och du...vilken fin man....phuuuuu.... Lyckost!
 
Sv: Byta, sälja eller behålla?

Vi ska faktiskt ner och testa lite om en stund.
Jag är ju en fegis men sambon ska prova först. Jag tar med mej kameran förstås :D

Jag var ute och gick med henne förut och shit, vad stark hon är!
När vi skulle gå förbi ena hagen så drog hon rakt in i den och jag flög efter som en vante.

Men riktigt fin är hon och jag hoppas att hon är så lugn och go att rida som de sagt.

Näe, nu lite kaffe sen ska vi gå ut.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 652
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 365
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 410
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 833
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp