Bukefalos 28 år!

Byta sits på sadeln

DarkInNight

Trådstartare
Jag har problem med min svanskota och drömmer om biomex - sätet Stübben har.

Jag har en Stübben Edelweiss hoppsadel och nu har jag börjat fundera på om det kan gå att beställa hem ett Biomexsäte och låta sadelmakaren sätta fast det i samma veva som omstoppning av sadeln.
Men semestertider nu så jag lär vänta ett tag innan jag kolla med sadelmakaren om det ens är möjligt...
Så, hej Buke!

Någon med erfarenhet av att byta sits på sadeln? 😊 Blev det bra, dyrt, var det värt det?
 
Byta sits låter meckigt. Ofta så är det fler parametrar som gör att sadeln inte passar ryttare. Prova med gel eller fårskinns sits till att börja med. Finns många alternativ. Jag har fårskinn på sadeln för att skona rumpan.
 
Byta sits låter meckigt. Ofta så är det fler parametrar som gör att sadeln inte passar ryttare. Prova med gel eller fårskinns sits till att börja med. Finns många alternativ. Jag har fårskinn på sadeln för att skona rumpan.
Tyvärr är det inte så enkelt att det räcker med mjukare underlag 🙂
 

Liknande trådar

Anläggning Hej Buke, behöver erat råd åter igen! Har en glad o frisk 2 åring som för 3 månader sen flyttade hit. Men anläggningen vi står på nu...
Svar
7
· Visningar
1 422
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 121
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Detta blir min tredje och förhoppningsvis sista rastråd. Först var jag inne på staff, jag har några bekanta som haft amstaff och...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 883
Senast: skuggan_
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
647 105
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp