Bukefalos 28 år!

Byta stall

Soff91

Trådstartare
Den första februari ska jag byra stall.:rofl: (till ett med ridhus:angel: :love: )
men det jag undrar är hur länge man ska vänta med ridningen? en-två dagar eller en vecka.?

Och dom har träningar i ridhuset på gården på tisdagar och hur länge ska jag vänta med att vara med där och träna? det är ju då i grupp. Hoppträning.
Hon är ju i kondition och sånt.
 
Sv: Byta stall

Jag fick hästen som ny, allt var nytt för mig och henne men jag red dagen efter ;)
 
Sv: Byta stall

varför ska du vänta? du väntar ju inte i flera dagar eller en vecka om du åker på tävling. ut och rid bara :laugh:
 
Sv: Byta stall

Nej men hon har stått i ett stall med fyra hästar till. och nu är det mer hästar vid en väg och massa nya saker. men jag ska iaf försöka rida så fort som möjligt (: Får ju även se hur hon reagerar på det nya stället.
 
Sv: Byta stall

Om det är ett litet stall och jag ska rida själv första gången så brukar jag vänta lite längre. Mest för att de ska få vänja sig vid varandra i hagen utan massa oroligheter av att någon lämnar flocken. Men inte längre än en vecka.

Men nu när jag köpte min nya hade vi bara två hästar så vi tog en lugn skrittur dagen efter, men då var ju båda med så de fick fortfarande vara tillsammans.
 
Sv: Byta stall

Jag tror att du ska ut och rida så fort som möljligt hästar gillar rutiner, och om du fortsätter rida då du brukar så tror jag att de kan hjälpa honom att känna sej mer hemma :)
 
Sv: Byta stall

När jag flyttade till stallet jag står i nu red jag för instruktör där samma dag. :D
Som Olivia_locke säger; hästar gillar rutiner. Kom igång med vardagen på en gång.
 
Sv: Byta stall

Ser ingen anledning med att låta hästen vila ”bara” för att man flyttar.

Har ingen vana av att byta stall på mina hästar, har bara hänt 2 gång på 10 år varav den ena flyttade till unghästlösdrift.

Men har under perioder åk i väg på fler dagars träningar då dem sover borta och då kommer dem dit samma dag eller dagen innan beroende på hur långt det är och när första träningen på dagen och det har aldrig varit problem.

Kram
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 455
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
29
· Visningar
2 945
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 557
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 437
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp