Calvados o Harlem

Favina

Trådstartare
Någon som vet något om hingstarna Calvados o Harlem?

Bilder och info, vet nämligen ingenting om dessa hästar!

Kram Favina :bump:
 
Calvados är en halvbror till Turban Rose, fast hans far är det legendariska Uriel, som har lämnat 26 söner och över 100 internationella hopphästar. Den tredje brodern i denna trio är Hornet Rose (e.Quidam) som är godkänd i Zangersheide.
Calvados själv har tävlat Grand Prix internationellt och var bla i Falsterbo på 90 talet.
Mycket bra hingst (eftersom vi har mycket av hans blod i år ena märr ;))!
Han bor hos Nijhof. Knalla dit och du hittar bilder på en reslig fux.

Haarlem är en svart vacker hingst som hoppat internationellt.
Han kommer ur en förärvningssäker stolinje (groningen), Han är e. Voltaire - Irco Polo - Pericles xx.
De är ju alla kända för oss har hemma, genom egen verksamhet, söner eller sonsöner...
Haarlem lämnar mycket bra hopphästar, men sätter även gång på sina avkommor.

Ja, hoppa bör denna avkomma göra, om det nu är fråga om en häst med denna kombination.
Men man skall inte se bort ifrån att den kan röra sig med...
Haarlem hittar du bild på bla på Del Mar.

Det är synd att detta blod inte har "kommit igenom" mer hos oss...
mvh
 
Den häst som jag köpt har Calvados som far och Haarlem som morfar. Han hoppar med väldigt mycket HOPP!

Kram Favina :bump:
 
Ja, det tror jag nog att den kan!
Det är bara att gratulera!
Var det inte du som hade ett gelderland sto med?

Glöm inte att betäcka henne någon gång!

mvh
 
Japp det har jag. Tänker inte sälja henne!

Morsan trodde jag skulle sälja Miranda och köpa denna häst men så var inte fallet, då blev hon lugnare :smirk:

Hon och jag hoppade 140 igår och idag så fick hon hoppa själv. Även min nya Pitouche hoppade och klarade det galant!

Kram Favina :bump:
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 469
Senast: hastflicka
·
Ridning Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori. Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag...
Svar
7
· Visningar
625
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Litiabelle
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp