Bukefalos 28 år!

Chezz Calido vs Chezz Iberico

Sandrooow

Trådstartare
Halloj! Har själv en Iberico, och såg nu att det kommit ut en ny som heter Calido. Grymt snygg! Är det någon som vet om det skiljer någonting mellan den nya och ibericon mer än utseendet?:)
 
Sv: Chezz Calido vs Chezz Iberico

Hej!
Calidon är mer stoppad i sätet, av läder än Ibericon.
Jag gillar Calidon men den är hård tills man "ridit in den": Ångrar att jag sålde min och ska köpa en igen...troddeinte jag skulle bli med häst så fort :D
 
Sv: Chezz Calido vs Chezz Iberico

Jag undrar, har någon här ridit i en Calido SE?
Den är ju grymt snygg, men jag undrar om det inte är lite skavsårsrisk pga den dekorativa kanten?
 
Sv: Chezz Calido vs Chezz Iberico

Jag har haft en Calido SE. Jag tyckte att den var bekväm att rida i (ingen risk för skav på ryttaren, om det var den dekorativa kanten vid sätet som du syftade på - minns den som mjuk). Jag sålde min rätt kvickt dock, för att kvalitén var så dålig (fick bl.a. skavmärken i sitsen snabbt som blixten - har skrivit en harang i en annan tråd om just kvalitén så sök i forumet om du är intresserad).
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 993
Senast: valy
·
Hemmet Äntligen har dagen kommit när vi ska snygga upp hallen! Besiktningsmannen sågade upp ett hål i golvet när han skulle inspektera...
Svar
0
· Visningar
504
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 272
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp