Bukefalos 28 år!

Chinchilla som är loj efter parning...

Riley

Trådstartare
Min kastrerade chinchillahane gjorde precis ett mindre lyckat försök att para sig med honan han nyligen satts ihop med, och döm om min förvåning när han plötsligt började pipa för att sedan se helt förstörd ut, skyndade sig bort från honan och satte sig längst in i bolådan och somnade. :crazy:

Jag tyckte ju mest det var hysteriskt komiskt till en början, men nu är jag nojig som fan och undrar om det här verkligen är ett normalt beteende för chinchillor eller gnagare överhuvudtaget? Han är alltså helt "död", reagerar förvisso med missnöje om jag petar på och väcker honom och kelar lite med honan om hon kommer i närheten, men ligger i övrigt helt utslagen.

Är det här normalt, ska jag låta honom vara en stund och se om han piggnar till senare?
 
Sv: Chinchilla som är loj efter parning...

Titta efter hur penisen ser ut.
Min kanin jag hade (när jag var ung) "stukade" den och fick inte tillbaka den i förhuden, men det gick med lite hjälp. ;)
Självklart så gjorde det ont. :(
 
Sv: Chinchilla som är loj efter parning...

Han är sig själv idag igen och jag ser inga problem med penisen, så det var kanske bara ett tillfälligt chocktillstånd efter sitt livs första närkontakt med det andra könet. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp