Bukefalos 28 år!

M

merman

Har fått höra nu att det är bra att ge hästen citron varje dag. Ska vara bra för njurarna, hjälpa till att rensa rent och då spec. till äldre hästar.
Någon som vet mer om detta?

merman
 
Har jag tyvärr inte hört om men det är intressant.... Spraya citron på hästen för mygg & knott har jag lärt mej. Men jag lär mig gärna något nytt. Var har du läst/ hört detta?
 
Via en annan hästägare. Hon ger sin en tesked/dag i fodret. Ska tydligen hjälpa organen att rensa ur och då spec. på äldre hästar som behöver "mer hjälp på traven".

merman
 
En tjej i stallet har hört att detta är super för just njurarna. I travstallet hon känner till hade de en häst som pissade för lite, så de gav honom citron, och så var problemet löst.

Har ingen egen erfarenhet, men jag tvivlar inte på tjejen i alla fall.
 
Hjälper det att ge en häst en tesked citron? Skulle knappt göra från eller till på en människa menar jag. Men det kanske blir skillnad...
 
Har ingen aning om det hjälper :confused:Hoppades på bra svar från er andra ;)

merman
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 036
Hästvård Någon annan här med häst som konstaterats med mild astma? Hästen är otroligt prestationsnedsatt trotts ytterst mild astma. De ska ligga...
Svar
3
· Visningar
261
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
798
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
665
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp