Bukefalos 28 år!

Cockerspaniel som fäller kopiöst

Sonic76

Trådstartare
Är det vanligt? Mammas cocker fäller massor hela tiden, det är inte speciellt varmt i lägenheten och hon trimmas regelbundet och badas.
Mamma undrar om det är en brist? Hon får dietfoder, sådant som är bra, kommer inte ihåg namnet men det kostar 800kr säcken.
Jag har inte så stor erfarenhet av just cockrar och sen tror jag iofs att mamma tycker att det är mkt jämfört med våra andra hundar då de bodde på 230kvm och nu bor hon på42 kvm:)
Men kan det vara en brist eller fäller de alltid så mkt?
 
Sv: Cockerspaniel som fäller kopiöst

Hon släpper inte vintepälsen då? Men det kanske det är lite för tidigt för?
 
Sv: Cockerspaniel som fäller kopiöst

Ja med tanke på att de har minst 10 minus, de bor mellan Gävle och Uppsala, men hon har fällt hela vintern. Hon är sex år gammal och har avlats en hel del på innan mamma köpte henne.
 
Sv: Cockerspaniel som fäller kopiöst

Hur länge har mamma haft henne? Varför äter hon dietfoder? När hade hon senaste kullen?

Sen är det ljuset som styr pälssättningen och fällning - inte temperaturen ute.
 
Sv: Cockerspaniel som fäller kopiöst

SA 37 finns hos Haromi brukar göra underverk på pälsen.

Både min katt och hund har fått mycket bättre päls/ fäller mindre av det!
 
Sv: Cockerspaniel som fäller kopiöst

Svarar båda, senaste kullen fick hon hösten/vintern 2008. Hon äter dietfoder för att hon var alldeles för tjock när mamma fick henne, hon hade bott i kennel hela sitt liv. Sen bröt mamma lårbenet och kunde inte gå långpromenader, nu är det ok, men det r så mkt snö att det är jobbigt ändå.
min mamma har haft henne ett år, men hon bodde hos förra ägaren en månad då mamma opererades och sen på pensionat i sex veckor då mamma fick opereras igen i höstas, men det var ett superbra pensionat och hon hade sitt vanliga foder och allt. Ska testa det som du tipsade om!!
 
Sv: Cockerspaniel som fäller kopiöst

Styrs inte fällning på tikar av löp o valpar? Har för mej att de brukar se hemska ut ca 4 månader efter löp ((dvs när ev valpar hade varit leveransklara?)

Bada o borsta borsta borsta. Infärskaffa en furminator o ta bort pälsen.
 
Sv: Cockerspaniel som fäller kopiöst

Ja fast hon löpte för ett par veckor sedan. Jag skulle kunna tro att det är så att mamma tycker att hon fäller mkt, men nån brist kan hon ju ha med tanke på tidigare liv, men hon ska ju till vet för den årliga kontrollen och vaccination så. Sen ska hon kastreras i höst för bekvämlighetens skull.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rumsren - hur gör ni på natten?
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp