CSN godkänd nivå

kaninälskare

Trådstartare
Hej!
Jag har pluggat heltid på universitet 2 år och har nu påbörjat sista året. Har alltså 120 hp då jag är i fas med allting. Jag läste nu i sommar en extrakurs på 15 hp. Jag klarade tyvärr inte tentan, och har mycket som sker just nu och en omtenta kommer tyvärr inte fungera för mig dagsläget som är om 1 månad. Jag har klarat resterande poäng på kursen, men va väl 9hp tentan låg på.

Det är ju 75% av hp man behöver klara har jag för mig, räknas dessa för varje kurs för sig eller i helhet för alla hp man läst? För jag har ju fått CSN för 135hp och klarat typ 126.

Om jag "struntar" i omtenta, kommer mitt CSN dras in då eller räknas det procentuellt i sin helhet? Sen kommer detta såklart kunna påverka om jag hamnar efter i mitt ursprungliga program

Ja, jag ska ringa CSN imorgon men har lite stress.....
 
CSN utgår från heltidsstudier, dvs 40 veckor och 60 hp per år. Har du under året tagit 45 hp så är det grönt ljus.

Skulle du vara registrerad på 80 hp under ett år så krävs det alltså inte att du klarar 60 hp för att få studiemedel.
 
CSN utgår från heltidsstudier, dvs 40 veckor och 60 hp per år. Har du under året tagit 45 hp så är det grönt ljus.

Skulle du vara registrerad på 80 hp under ett år så krävs det alltså inte att du klarar 60 hp för att få studiemedel.
Okej! Då bör inte mitt CSN påverkas av U på denna kurs?
 
Hej!
Jag har pluggat heltid på universitet 2 år och har nu påbörjat sista året. Har alltså 120 hp då jag är i fas med allting. Jag läste nu i sommar en extrakurs på 15 hp. Jag klarade tyvärr inte tentan, och har mycket som sker just nu och en omtenta kommer tyvärr inte fungera för mig dagsläget som är om 1 månad. Jag har klarat resterande poäng på kursen, men va väl 9hp tentan låg på.

Det är ju 75% av hp man behöver klara har jag för mig, räknas dessa för varje kurs för sig eller i helhet för alla hp man läst? För jag har ju fått CSN för 135hp och klarat typ 126.

Om jag "struntar" i omtenta, kommer mitt CSN dras in då eller räknas det procentuellt i sin helhet? Sen kommer detta såklart kunna påverka om jag hamnar efter i mitt ursprungliga program

Ja, jag ska ringa CSN imorgon men har lite stress.....

Det är studieresultat för senaste perioden de kollar, men de kan göra undantag och räkna studieresultat längre bakåt om senaste perioden är kortare än 20 veckor. Så jag skulle väl säga att de kommer kolla för hela vårterminen men inte hela din studieperiod.

Se här på länken:
https://www.csn.se/fragor-och-svar/...at.html#expand:svid10_3bc72e5c15cce36b423ec0d
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Här sitter jag och vet varken ut eller in, är så ledsen och letar desperat efter en lösning eftersom jag precis har fått veta att jag...
Svar
13
· Visningar
1 456
Senast: Rhodugune
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 905
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 327
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
1 910
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp