D-ponny i Storhästklass

Z

Zanta

Jag vill tävla min D-ponny i Storhästklass eftersom jag är vuxen.
Är detta tillåtet?
Hur lång tid måste det i så fall gå innan han får tävla ponnyklasser igen?
 
Sv: D-ponny i Storhästklass

Det är tillåtet (upp till medelsvår har jag för mig?).

För att ponnyn ska få tävla som ponny igen krävs att man anmäler ägarbyte och/eller stadigvarande ryttarbyte till SvRF samt 6 månaders "karens".
 
Sv: D-ponny i Storhästklass

bra att någon tog upp frågan såhär smidigt, jag har med undrat lite :) Är med för gammal för att tävla ponny nämligen! Kanske blir lite dressyr lokalt snart om man vågar haha
 
Sv: D-ponny i Storhästklass

Bara för att tillägga (du verkar redan veta det) så måste ponnyn ha storhästlicens för att få starta.
 
Sv: D-ponny i Storhästklass

Licens behövs väl bara from regionalklass, iaf för ponny, är det annorlunda för häst? Sitter själv med en D-ponny som vuxen och ska prova på att tävla dressyr bland hästar.
Något annat man behöver tänka på?
 
Sv: D-ponny i Storhästklass

Så roligt att det är fler här inne med samma tanke. Jag ska bara tävla honom lokalt. Själva tävlandet är inte det viktigaste, utan att vi kommer ut och har kul ihop. Min ponny älskar att komma till nya platser, åka trailer och så ska det bli spännande att få vårt arbete ihop bedömt. Ser mycket fram emot det.
 
Sv: D-ponny i Storhästklass

Det funkar jätte bra att tävla ponny bland hästar, har tävlat min ponny som häst sen 2005 :)
 

Liknande trådar

Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 240
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
561
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 945

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp