Dressyrtävlingsfråga om ponny som storhäst

hhere

Trådstartare
Hej!
Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har börjat tävla både dressyr o hoppning, i dressyr då har jag startat både RÅÖ klasser samt mot storhästar (olika helger, olika tävlingar). Nu är det så här att jag har planerat att åka på dressyrmeeting med ponnyn o än så länge har vi bara startat LC:1 o jag vill fortsätta hålla oss där ett par starter till. Min fråga nu, får jag starta ponnyn första dagen som storhäst i LC:1 o dagen efter i en RÅÖ ponnyklass LC:1? Eller gäller det endast olika helger ponnyn får gå som storhäst resp ponny? Ursäkta luddigt inlägg men ni förstår nog o någon har säkert koll :) tack på förhand!
 
Hej!
Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har börjat tävla både dressyr o hoppning, i dressyr då har jag startat både RÅÖ klasser samt mot storhästar (olika helger, olika tävlingar). Nu är det så här att jag har planerat att åka på dressyrmeeting med ponnyn o än så länge har vi bara startat LC:1 o jag vill fortsätta hålla oss där ett par starter till. Min fråga nu, får jag starta ponnyn första dagen som storhäst i LC:1 o dagen efter i en RÅÖ ponnyklass LC:1? Eller gäller det endast olika helger ponnyn får gå som storhäst resp ponny? Ursäkta luddigt inlägg men ni förstår nog o någon har säkert koll :) tack på förhand!
Ja du får starta precis som du tänkt! Jag är ÖD och har tävlat ponny mycket bland stora hästar. Sista starterna vi gjorde var en MsvB på lördagen och en FEI i RÅÖ på söndagen på samma tävling. Så inga problem alls. Lycka till😃.
 
Ja du får starta precis som du tänkt! Jag är ÖD och har tävlat ponny mycket bland stora hästar. Sista starterna vi gjorde var en MsvB på lördagen och en FEI i RÅÖ på söndagen på samma tävling. Så inga problem alls. Lycka till😃.
Tack så mycket för svar! Toppen :) om jag skulle vilja rida två klasser på en dag får jag då göra en start bland storhästar o en start i RÅÖ då? Eller så får man kanske inte göra?
 
Tack så mycket för svar! Toppen :) om jag skulle vilja rida två klasser på en dag får jag då göra en start bland storhästar o en start i RÅÖ då? Eller så får man kanske inte göra?
Jo det får du. Numera för ponnyn gå med ponnyryttare en klass och som häst med vuxen en klass också.
 
Ur TRII dressyr: 1.4.2.1.3. PRÅ Öppen. Öppen för ryttare som under kalenderåret fyller lägst 13 år, utan övre åldersgräns. (P:et för ponny, RÅ för ryttarålder)
Är det verkligen från senaste TR? Det hette PRÅ i början men sen blev det RÅ (RÅ12, RÅ16 & RÅÖ).
 
Jo det får du. Numera för ponnyn gå med ponnyryttare en klass och som häst med vuxen en klass också.
Nu vill jag bara dubbelkolla, får ponnyn o JAG starta i RÅÖ klass på morgonen tex, o sen göra en start i storhästklass på eftermiddagen samma tävling samma dag?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 097
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Har en ponny som jag haft ungefär ett halvår, köpt som främst hopponny och för att starta lite dressyr samt fälttävlan. Ponnyn har gått...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Sryoqwe
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 370
Senast: LiviaFilippa
·
L
Träning Hej! Jag har några frågor om unghäst träning och såna saker som skulle vara jätte snällt om ni som kan sånt ville svara på! :heart Först...
2
Svar
38
· Visningar
3 470
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp