Bukefalos 28 år!

Dålig andedräkt

K

knyttet

Vad brukar det bero på om hästar har dålig andedräkt?
Jag har aldrig varit med om det tidigare att en häst luktar illa i munnen, men min minishettis har ruskigt dålig andedräkt. Hon har haft problem med tänderna tidigare, så veterinären har raspat och jämnat till lite (så mycket det nu går i en liten minimun). Kan det ha med tandproblem att göra, annat? Bör man låta kolla upp munnen igen, eller är det inget att haka upp sig på?
 
Ja det har säker med tänderna att göra! "hästtandläkaren" luktar ju alltid i hästens mun! När han/hon undersöker :banana:
 
vår ena hund började plötsligt lukta mycket illa ur munnen, det visade sig att han hade en inflammation i en tand som behövdes tas bort.
så kolla munnen ordentligt...tandsten o andra bakterier kan ju orsaka illaluktande munnar o hästar borstar ju inte tänderna så noga ;)
 
Foderinpackningar i tandfickor, inflammationer i tandkött, bihåle problem och infektioner i halsen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
637
Senast: Sassy
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 354
Senast: Bee
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 640
Senast: Stereo
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
482
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp