Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så tungt @pepp ! :( Men du är ärlig mot dig själv och honom trots att det är svårt, och det är det bästa du kan göra!

Jag har träffat F nu några gånger till. Vi har avslappnat häng, intressanta diskussioner, skitbra sex. Men så är det detta med pirret... Oftast känner jag att jag bara har "kk-känslor" för honom, men jag vet inte varför, han är en sktibra person och det är mycket som stämmer för en potentiell relation. Är det ändå nåt som fattas eller har jag bara garden uppe? Lite svårt veta än tror jag.
Vad han känner vet jag inte, då vi inte alls pratat om det. Kanske vi borde. Kan ju vara så att han känner precis som mig. Vi ska ses igen ikväll, får se om det känns som läge. Vill inte krångla till nåt heller.
 
+ alla.
Man känner sig fruktansvärd :(

Han var väldigt ledsen och tystlåten, vi pratade inget mer, de mesta sas igår. Jag kommer inte kunna få såna känslor för honom :(
Nu har han åkt, vi lär nog inte ses något mera..
Håller tummarna att det löser sig för er båda! Ingen rolig situation att befinna sig i :down:
 
Tjafs med E igår. Vi ska prata mer idag, han sover nu.

Slutar nog med att vi bryter, han känner pirr varje gång han ser mig. Jag känner ingenting, han är som en väldigt bra vän som jag ligger med...
Ändå började jag gråta?
Fattar ingenting.

Kommer vara singel för evigt.
Till och med E säger att jag är förstörd...
Pirret går ju inte att påverka tyvärr :(. Jag vet hur irriterande det är att inte känna när man vill. Att du blir ledsen är inte konstigt då du förmodligen bryr dig om honom mycket.

Du är inte förstörd! Det säger han bara för att han är sårad och vill såra dig tillbaka.

Vad tråkigt pepp! Men jag håller med Myblackcat här, han säger så för att såra för att han är ledsen själv. Och det är klart det känns hemskt att bryta o såra någon fast man inte är kär... och nej, du är inte förstörd. Med rätt person tror jag pirret kommer och kommer vara värt att vänta på :)
 
Så tungt @pepp ! :( Men du är ärlig mot dig själv och honom trots att det är svårt, och det är det bästa du kan göra!

Jag har träffat F nu några gånger till. Vi har avslappnat häng, intressanta diskussioner, skitbra sex. Men så är det detta med pirret... Oftast känner jag att jag bara har "kk-känslor" för honom, men jag vet inte varför, han är en sktibra person och det är mycket som stämmer för en potentiell relation. Är det ändå nåt som fattas eller har jag bara garden uppe? Lite svårt veta än tror jag.
Vad han känner vet jag inte, då vi inte alls pratat om det. Kanske vi borde. Kan ju vara så att han känner precis som mig. Vi ska ses igen ikväll, får se om det känns som läge. Vill inte krångla till nåt heller.

Det är himla svårt!
Man vill ju så gärna pirret eftersom personen är så bra på alla sätt och vis :( men går ju inte att tvinga fram något heller.
 
Det är himla svårt!
Man vill ju så gärna pirret eftersom personen är så bra på alla sätt och vis :( men går ju inte att tvinga fram något heller.
Åh, jag har en sån. Han är så fin och vettig och snäll och jag bara önskar att jag kunde bli lite kär. Tror iofs aldrig att jag kommer bli kär i någon, och det är nog lika bra det egentligen.
 
Var nog absolut det rätta att bryta med honom @pepp iom att han fått känslor för dig som inte gengäldes. Hoppast att ni båda träffar någon som ni matchar ännu bättre med!

Jag har haft lite samma funderingar ang exet de senaste dagarna, han har bott hos mig och tagit hand om katterna nu som jag varit på semester. Fick meddelande och bilder i dag att han även mockat alla hästhagar och fixat i trädgården.... vägen till kvinnans hjärta, ni vet. ;) Alltså ibland så är han så himla bra, men så vet jag att jag ibland hatar honom med... :p Och pirr finns det typ noll kvar nu efter att vi känt varandra i 18 år.... så jag ska nog inte tillbaka till honom. Även om han fortfarande är min allra bästa kompis.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Så segt, de två som jag träffat och där jag tyckt att det kändes bra, och där bägge sa att de gärna träffas igen, har "ångrat" sig och hittat andra att dejta för närvarande... :meh:
 
@pepp Att älska någon/känna förälskelse är inget man kan välja att göra, eller välja att inte göra. Du är absolut inte förstörd, hoppas du både inser och kan känna att han bara sa så för att han var sårad. Det är inte roligt att såra någon, och bara för att man inte är förälskad betyder det ju inte att man inte tycker om någon och bryr sig om dem.

Ta hand om dig :heart
 
Har varit ganska tyst i tråden för att det inte hänt något speciellt att rapportera i dejtingväg. De senaste två liggen har varit med två personer som kanske inte varit så "strategiskt" bra, vilket gjort att jag insett att jag måste stå på mig själv lite mer och inte bara ligga för att "åh, någon vill faktiskt ligga med mig, bäst att passa på" typ.
Skulle ha gått på en dejt idag, men dagens planer drog ut flera timmar så när jag kom hem var jag alldeles för trött för att ses. Får se om vi lyckas springa på varandra i Stockholm framöver istället.
 
@pepp Att älska någon/känna förälskelse är inget man kan välja att göra, eller välja att inte göra. Du är absolut inte förstörd, hoppas du både inser och kan känna att han bara sa så för att han var sårad. Det är inte roligt att såra någon, och bara för att man inte är förälskad betyder det ju inte att man inte tycker om någon och bryr sig om dem.

Ta hand om dig :heart

Tack för fina ord :heart

Jag tog nog åt mig extra mycket eftersom jag just känner mig förstörd efter mitt förra förhållande.
Men jag har väl en förhoppning om att det kanske ändras när man träffar rätt person.
 
Åter en kille som ägnar hela sin presentation åt att tycka synd om sig själv och tycka att alla är så ytliga som tycker att han är ful, han skriver ett icke intressant meddelande till mig och jag svarar inte och får sedan svaret att jag tycker att jag är för fin. Tro mig utseendet var inte problemet i hans fall. Jag kände bara vilken himla idiot.
 
Tack för fina ord :heart

Jag tog nog åt mig extra mycket eftersom jag just känner mig förstörd efter mitt förra förhållande.
Men jag har väl en förhoppning om att det kanske ändras när man träffar rätt person.

Jag tycker man har full rätt att känna sig helt förstörd efter ett förhållande går i kras. Det tar tid att läka, men ofta tycker jag man blir starkare i slutänden och kan se tillbaka på det med alla lärdomar man fått. :up:
 
Åter en kille som ägnar hela sin presentation åt att tycka synd om sig själv och tycka att alla är så ytliga som tycker att han är ful, han skriver ett icke intressant meddelande till mig och jag svarar inte och får sedan svaret att jag tycker att jag är för fin. Tro mig utseendet var inte problemet i hans fall. Jag kände bara vilken himla idiot.
Åh jag kan drabbas av en oemotståndlig lust att fostra sådana puckon. Jag blir så sur på folk som vill sprida sin bitterhet.
 
Igår kväll mötte vi upp en kompis och åkte ut med båten.
En underbsrt varm och fin sommarkväll, badade och satt sen på däck och tittade på när solen gick ner över vattnet 😍
Så himla skönt att inga av varken kompisar eller kollegor ställer massa frågor om vår status, han är min dejt, inget mer med det.
 
Tack för fina ord :heart

Jag tog nog åt mig extra mycket eftersom jag just känner mig förstörd efter mitt förra förhållande.
Men jag har väl en förhoppning om att det kanske ändras när man träffar rätt person.

Jag tycker du skall göra det som känns rätt, helt enkelt. Sedan tycker jag om du ville träffa honom fast du inte är störtkär, är helt okej om han vet om detta, för är jo också hans val. Det där med känslor är svårt, för ibland kan dom utvecklas med tiden. Men det är jo helt klart att du skall lyssna på hur DU känner, om du inte mår bra av det, så tycker jag det är rätt att bryta.
Men tycker inte du skall ge upp hoppet, om man är blivit väldigt sårad innan, så blir man lite mer kall och konstig med känslor, det är naturligt, då man vill skydda sig, men det betyder definitivt inte att du inte kommer känna så igen, för det tror jag man kan om man vågar, men ibland är den personen man träffar inte den rätta.
 
Tänkte på ordvalet "förstörd" - kanske egentligen är mera mot "avtrubbad" som varit en kanhända riktigare uttryck av vad som menades. (Givet vis var jag inte där, men kan tänka mig hur dumt det kan bli om man är ledsen och besviken.)

Det är hårt att ge upp relationer - man har ju ändå försökt att satsa vad som går i det. Bara hoppas ni kan få en rimlig normal kontakt utan bitterhet så smånigom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
441
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
335
Senast: Sharpless
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
464
Senast: skogaliten
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp