Bukefalos 28 år!

Den nya domarhandledning

GulleTrollet

Trådstartare
är det någon som har koll och är mer insatt i de nya domarhandledningarna? Är lite med på vad det handlar om men behöver man som ryttare tänka på något annat/nytt när man rider in på banan?
 
Sv: Den nya domarhandledning

Du ska tänka på att ta en mjuk, lösgjord och jämn häst.
Det är det hela nya domarhandledningen går ut på. En harmonisk, mjuk och jämn häst
Freyr kan nog berätta mer ;)
 
Sv: Den nya domarhandledning

Som ryttare behöver du inte tänka på något nytt i samband med tävlandet rent praktiskt.
Domarhandledningen handlar om hur vi som domare bedömer själva prestationen på banan. Inga rutiner eller program är förändrade.
Domarhandledningen fokuserar mycket mera nu på en mjuk och god ridning och en lösgjord häst.

/Malin
 

Liknande trådar

Ridning Har en häst idag mer nerver/känslighet än en ”vanlig” ryttare klara av? Jag har hört från min ridskola att det är svårt att få tag på...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Grazing
·
Hemmet Jag har en surdeg (råg) i kylen som matas varje vecka för ett bröd jag regelbundet bakar. Nu behöver jag 350 g surdeg för ett annat bröd...
Svar
11
· Visningar
579
Senast: manda
·
Foder & Strö Nya hästen fick med sig nått tillskott för magen, men inte i originalförpackning. Nån som har nå hum om vad det kan va? Doseringen va...
Svar
11
· Visningar
1 102
Senast: AbCdE
·
  • Artikel
Hästnyheter "Ni får vara mentalt förberedda att det kommer att kännas fel när ni börjar rida terrängen." Det sa olympiske coachen Yogi Breisner när...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp