Det här med kläder...

P

Piffelina

Nu när det börjar bli kallare ute så funderar jag på vad dottern (6mån) ska ha på sig. I vagnen har vi en åkpåse i angora så det blir ju varmt och skönt för benen. Man kan även dra upp den så bara hennes huvud sticker upp ;) Men då kan hon ju inte pilla med sina leksaker som hon gillar. Det här med att armarna försvinner under en filt är inte populärt hos henne :p
Idag när vi är ute och går så har hon byxor, strumpor, långärmad body och en tröja över. Mössa på huvudet också och beroende på tröja så kan hon ha en luva över mössan. Men jag funderar nu på att köpa en jacka som hon kan ha. Så hon bara har en body under till och börja med iallafall. Men en overall känns som det blir för mycket. Eftersom vid benen är det ju redan varmt för henne.
Om det nu skulle bli riktigt kallt här i Göteborg, vilket det oftast inte blir så har vi även ett vindskydd :confused: (heter det så) till vagnen. Eller så får vi köpa en overall då.

Det är inte lätt detta, men jag känner hellre att jag har fler saker så jag kan plocka av henne. Sedan finns ju alltid filtar också :laugh:
 
Sv: Det här med kläder...

Jag har antingen en tunn vindoverall. Den är jättebra om han ska upp ur vagnen. Under den kan jag komplettera med stickad tröja om det skulle behövas. Eller så har har en huvtröja på sig. (Munkjacka eller vad man ju ska kalla det för, de är ju lite tjockare) Bra när han bara ska sova i vagnen och behöver skydd över axlarna och armarna men ändå sitter djupt i åkpåsen. Eller så har han en vindstopperfleecejacka om han ska sitta vaken och greja när vi kör. Till vintern har han självklart vinteroverall när det blir kallare.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 338
Småbarn Sen sonen var ungefär 2,5 år har kläder varit ett enormt issue här hemma. Började med att han inte ville ha på sig nya kläder som han...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
34 682
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 575
Senast: MJLee
·
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 365
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp