Bukefalos 28 år!

Det här med westernpad

Rubynight

Trådstartare
Sitter här hemma och håller på att kolla på en padd att ha till min nya westernsadel då jag och min ponny har konverterat till western, men jag förstår inte riktigt vad jag ska ha eller vad som är det bästa för oss. Det jag vet är att jag helst vill ha en ullpad, helst enfärgat men det får gå om jag inte hittar det jag vill ha, den summa jag har tänkt lägga är runt 1000kr.

Har ni kloka bukare några tips och råd till mig som är en western-newbie? Begagnat eller nytt spelar ingen roll, jag har tittat på både och.

Så snälla bomba mig nu med olika märken och modeller, och ge mig gärna tips och råd om vad jag ska tänka på i denna djungel och vad ni föredrar.
 
Jag köpte en ullpad från Diamond wool 1" tjock. Priset för en sådan ligger ny runt 500kr och den duger gott som första pad! Är jättenöjd med min!
 
Även jag har en ullpadd från Diamond Wool som jag haft i tio år tror jag, använder den flitigt fortfarande. Har även en SMX Air Ride som jag tycker är bra.
 
Vi har ull och neoprenpaddar från Classic Equine. Ligger runt 1500 kr nya. Har både paddar, skydd och sadelgjordar från detta märke och är väldigt nöjd med både kvalité, funktion och utseende.

cbfp_1__329.jpg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 681
Senast: Bison
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 786
Senast: Mia_R
·
Hemmet Ja men snälla hjälp mig här! Jag skulle vilja ha en matberedare, jag saknar liksom en del funktioner en sådan har men jag behöver också...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: pepp
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 460
Senast: Mimmimamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp