Bukefalos 28 år!

"Det moderliga lugnet"

Sv: "Det moderliga lugnet"

Blir det Lycksele BB för dig? Då kanske man ska smyga upp dit och stjäla bebis! :angel:
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Du är fullt normal och du kan inte amma ett barn för mycket och man kan inte heller pussa på dom för mycket :D

Jag hade oxå sån "skötsel panik" hur ska jag kunna byta blöja? täk om jag bryter armarna av bebisen när jag klär på den? hur vet jag om h*n är arg, ledsen, hungrig eller har ont?
Konstigt nog lär man sig det bara sådär från ingenstans.

Min kompis är spruträdd och hon fick embla salva innan de satte EDA på henne för lustgasen inte räkte till.

Sen be BM att hålla varma handdukar mot underlivet, det är superskönt precis innan krystvärkarna kommer och jag vet inte om det var lite de som gjorde att jag inte sprack någonting.


chrysler skrev:
Precis, men vissa gillar visst smärta har jag hört.
Fast jag kan inte precis kalla det man känner vid förlossningen för smärta som om man skär sig i fingret eller ramlar och skrapar upp armbågarna.

Det är ju inte skönt att föda barn men det gör inte ont.
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Du är


Fast jag kan inte precis kalla det man känner vid förlossningen för smärta som om man skär sig i fingret eller ramlar och skrapar upp armbågarna.

Det är ju inte skönt att föda barn men det gör inte ont.

Inte den uppfattningen jag fått när jag kollat förlossningar på tv eller hört andra berätta.
Jag kan själv meddela att jag vet hur sammandragningar känns, för det kan man få utan att förlossningen startar & det är ng6t jag aldrig vill vara med om igen.
Det var sån smärta som gör att man kräks & får panikångest.
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Blir det Lycksele BB för dig? Då kanske man ska smyga upp dit och stjäla bebis! :angel:

Ja det blir väl det.
Dom säger att det är bra där, tyckte du också det? Eller var det barnmorskorna from hell? :devil:
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Jag är rätt så rädd för förlossningen, men ändå lugn. Innan jag vart gravid kändes det otänkbart att föda ett barn.

Men jag tänker såhär.Det handlar om smärta för en så kort stund i mitt liv OCH framförallt så kommer det nåt gott från det, så jag tror absolut det är värt det. Jag tror man absolut skulle ha duktigt ont efter ett snitt. Är man väl förberedd på smärta, kan man bättre hantera den och kroppen frisätter endorfiner. Dessutom har man ju nåt att se fram emot när det onda är över.
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Ja det kommer ju något bra av det hela. :love:
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Det är väldigt bra där, det vet jag många som tycker.

Jag hade en ganska barsk BM som förlöste mig, men hon var jätte bra!
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Låter bra. Jag hoppas bara att JAG kan vara trevlig också :crazy: Sambon är lite nervös för att jag ska vara arg och kasta saker :o :angel:
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Jag är ganska säker på att de är vana :angel:

Och jag tror inte du kastar grejer när det väl kommer till kritan heller, det kommer gå fint! :)
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Ja vi får väl hoppas.
Bara 8 dagar kvar till BF nu, kanske borde ta o packa väskan :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 812
Senast: a1agnlju
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 980
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 951
Senast: Kiwifrukt
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp