Bukefalos 28 år!

"Det moderliga lugnet"

Sv: "Det moderliga lugnet"

muffen blir slapp av att föda vaginalt :smirk:

Det blir den ju :smirk:

Men det finns bot, som i många fall gör att musen blir tajtare än innan.

Jag har samma nojja inför snitt som du, just makrlösheten, att folkt gräver i en, att vara så bedövad, nej fy sjutton det skulle jag aldrig någonsin gå med på om jag hade ett val.
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Ok, kontroll. Det har ju egentligen inte jag något problem med att lämna över till någon annan. Operationspersonalen ( om man nu kallar dom för det) var så himla gulliga så det kände som jag var en i familjen. Men det är klart..all personal på div sjukhus kanske inte är som dom på Östra sjukhuset där jag var. Men där var dom så bra.

* en 5: a att tattuera sig..där fick jag ;)..ska tatturea mig för första gången i april :crazy::D
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Det blir den ju :smirk:

Men det finns bot, som i många fall gör att musen blir tajtare än innan.

Jag har samma nojja inför snitt som du, just makrlösheten, att folkt gräver i en, att vara så bedövad, nej fy sjutton det skulle jag aldrig någonsin gå med på om jag hade ett val.

Muffen blir slapp av all tyngd som belastar under graviditeten, men kanske man blir mindre slapp vid ett snitt men man måste ändå träna sina knipövningar ;)
Precis som att bröstens form ändras under graviditeten och inte av att man ammar.

Mynta2 skrev:
* en 5: a att tattuera sig..där fick jag;) ..ska tatturea mig för första gången i april :crazy::D

Jag kunde inte tugga ordentligt på 2 dagar efter jag tatuerade min vad :eek: För jag bet ihop så j*kligt under tiden jag tatuerades och efteråt kändes det som någon kopplat ett bilbatteri i vaden :eek:
(Men det tog 3 månader så gjorde jag en till så det är ju inte precis så att det gör så ont att man aldrig mer gör om det)

Nästa tatuering blir Rasmus där jag kände hans sparkar 1a gången :love:
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Innan jag blev gravid hade jag inte ens tänkt på förlossningen och jag är fortfarande inte speciellt orolig.
Jag är mest nervös på det sättet jag brukar bli om jag ska på en resa eller liknande, jag vet ju egentligen inte alls hur jag kommer uppleva det hela och vad det blir av det så det ska bli spännande. :)
Nu var jag iof hos BM idag och bäbis verkar definitivt inte ha några planer på att komma ut om 3 veckor som det är beräknat men men, framåt jul borde jag väl få veta hur det känns...;)
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

När var det du hade BF? Tror vi ligger rätt lika va?
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Äsch, jag har tatuerat mig flera gånger, och inte kändes det som en femma. Snarare en 1, kanske. Har svimmat av smärta när jag haft mensvärk däremot....
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

äh, säger som escodobe, det gör inte alls särskillt ont att tatuera sig, och jag har ändå två på ganska känligt ställe
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Smärtan är relativ ;). Jag tycker rotfyllning inte är nån big deal...medans en kompis anser det vara värsta tänkbara smärta som går att frambringa.
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Det kan jag hålla med om. Jag brukar svimma när jag är hos tandläkaren. :crazy: Ganska pinsamt.
Just därför är jag rätt tveksam på om jag kommer att vilja ha någon bedövning som innefattar sprutor.
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

När var det du hade BF? Tror vi ligger rätt lika va?

15 Mars så du ligger väl någon vecka före?
Men mina förhoppningar om att han skulle komma ut då eller helst en vecka innan verkar ha spruckit eftersom han inte verkar göra några förberedelser alls för att komma ut utan bara guppar runt i sin egen värld.
Egentligen spelar det ju ingen roll, jag trivs ypperligt med att vara gravid men eftersom BM påstår att det är en bjässe redan nu känns det mindre roande att han får ett par veckor till på sig att växa :crazy:

Fast det kanske inte har någon betydelse? Jag har hört att dom växer såå mycket sista veckorna men hur många gram kan egentligen en bäbis hinna gå upp på 2 övertidsveckor?
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Men mina förhoppningar om att han skulle komma ut då eller helst en vecka innan verkar ha spruckit eftersom han inte verkar göra några förberedelser alls för att komma ut utan bara guppar runt i sin egen värld.

Haha guppar runt :rofl:
Det är många som inte fixerat sig eller gjort nåt som helst tecken på att ha bråttom men som ändå bara ploppar ut helt plötsligt :) Så misströsta inte!! Han kanske kommer med bulelr och bång om en vecka ;)
Jag är så avis, ska inte ha förrän 15e april men jag vill ju nuuuuu... Eller, egentligen vill jag att det ska vara april nu, vill inte ha en prematurbebis, men ni fattar ...
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

15 Mars så du ligger väl någon vecka före?
Men mina förhoppningar om att han skulle komma ut då eller helst en vecka innan verkar ha spruckit eftersom han inte verkar göra några förberedelser alls för att komma ut utan bara guppar runt i sin egen värld.
Egentligen spelar det ju ingen roll, jag trivs ypperligt med att vara gravid men eftersom BM påstår att det är en bjässe redan nu känns det mindre roande att han får ett par veckor till på sig att växa :crazy:

Fast det kanske inte har någon betydelse? Jag har hört att dom växer såå mycket sista veckorna men hur många gram kan egentligen en bäbis hinna gå upp på 2 övertidsveckor?

Jag har BF den 3:e, men idag bokade då BM in en tid just den dagen så hon verkar inte tro att den kommer då iallafall. Det tror inte jag heller eftersom den verkar ha rätt gott om plats där inne fortfarande. Här kan vi nog inte snacka om någon bjässe direkt. Magen är rätt liten och jag har inte gått upp något i vikt på typ en månad.

Jag vet faktiskt inte, men jag tror väl att jag har läst att bäbisen lägger på sig typ 30 g om dagen eller ngt nu om jag inte minns fel. Men det är nog bara bra, när den känner sig för stor så kommer den nog ut :idea:
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Är i precis samma sits som du, har dock 3 veckor kvar. BF 19 Mars.

Omgivningen går på tårna & ringer dagligen & frågar om det snart är dax. Helt hysteriska, undrar om det är dom eller jag som skall ha?? :p

Planerar inte i förväg vad jag skall göra utan känner efter varje morgon om vad jag kan göra idag.
Har inte haft mer än ett par förvärkar än så länge & barnet är inte fixerat, så jag tar det lugnt & lever som vanligt :D

Ska strax köra häst & min under 18 åriga medryttare till deras dressyrträning :D
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Ja, här börjar folk stampa runt och undra om vi inte ska åka in snart. (Fast dom flesta ändå säger att jag kommer att gå minst 2 veckor över tiden så är dom ändå otåliga redan, dom kan nog inte bestämma sig riktigt :confused: )
Själv tänker jag inte ens fundera på när bäbis ska komma än för jag är redan otålig som det är. Var less på att vänta redan i v 20 :D
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Alla säger att jag blev en helt annan människa när jag blev gravid, men jag krävde snitt lik förbaskat, att vara lugn är inte lika med vaginal förlossning för alla.
& då var jag ju inte det minsta nervös då jag var förberedd & fick det på mitt vis.
Men jag har aldrig mått så bra som när jag var gravid.
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Vad är det egentligen som är så mycket värre med snitt ? Man är ju total bedövad från typ armhålorna ner till fötterna. Ingen smärta alls.

Precis, men vissa gillar visst smärta har jag hört.
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Kan meddela att det moderliga lugnet tagit semester för tillfället och just nu är jag helt panikslagen eftersom jag inser att jag inte kommer att kunna ta hand om ett barn! :eek:

Börjar redan noja över att jag kommer att klä barnet för varmt eller för kallt. Att jag kommer att amma för ofta eller för sällan.. Usch, jag har panik för allt just för tillfället.
Snälla säg mig att det är normalt.
 
Sv: "Det moderliga lugnet"

Det är normalt.

Men när du får barn försvinner det & dina instinkter tar över.
jag tänkte oxå just på det där med kläder men det enklaste är att känna efter & känna på barnets huvud & rygg om det är för varmt osv.
Du kommer lära dig de olika skriken & gnällen, om den vill ha mat, har ont osv.
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 813
Senast: a1agnlju
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 982
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 962
Senast: Kiwifrukt
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp